tanden uit mill
tanden uit mill
wie kan mij helpen aan de namen van deze tanden
en eventueel kaakstand
allen gevonden in mill
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
Antw: tanden uit mill
hier nog een waar ik de naam niet van weet
schatten
schatten
waarom is 3 niet een carcharias en 4 niet ook een odontaspididae?
en nummero 2.... wat klein?
Groeten, Casper
en nummero 2.... wat klein?
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
waarom die bananen krom zijn, dat doet er mijns inziens helemaal niet toe.
stel je eens een geel, krom, langwerpig ding voor, met een steeltje dat iets donkerder geel gekleurd is, misschien nog wat groen, en het geheel mag bespikkeld zijn met kleine zwarte spikkeltjes.
het voorwerp dat je nu voor ogen hebt zal er waarschijnlijk op het eerste gezicht erg uitzien als een banaan.
maar IS het wel een banaan?
[Bewerkt door Casper op 14-02-2006 om 16:43 NL]
stel je eens een geel, krom, langwerpig ding voor, met een steeltje dat iets donkerder geel gekleurd is, misschien nog wat groen, en het geheel mag bespikkeld zijn met kleine zwarte spikkeltjes.
het voorwerp dat je nu voor ogen hebt zal er waarschijnlijk op het eerste gezicht erg uitzien als een banaan.
maar IS het wel een banaan?
[Bewerkt door Casper op 14-02-2006 om 16:43 NL]
Post mortem we sort 'em!
hallo
bedankt voor zover
ik weet alleen bijna zeker dat tandje 2 geen Cetorhinus maximus is ..... is een soort vissentandje ofzo denk ik ...
tja en ik denk ook altijd .....is dat er wel echt een ..... daarom worstel ik ook zo met die namen .. het lijkt op een ... maar ook op een .... moet nog veel oefenen dus.
bedankt voor zover
ik weet alleen bijna zeker dat tandje 2 geen Cetorhinus maximus is ..... is een soort vissentandje ofzo denk ik ...
tja en ik denk ook altijd .....is dat er wel echt een ..... daarom worstel ik ook zo met die namen .. het lijkt op een ... maar ook op een .... moet nog veel oefenen dus.
schatten
schatten
- Supergraver
Antw: Antw: tanden uit mill
Ik meen dat dit een beetje om de zelfde familie gaat. Alleen 50% van de verzamelaars/geleerden noemt het Carcharias en de andere Odontaspis. Maar er zal vast wel een betere uitleg voor zijn dan die ik geef.Casper schreef:

Gr
Martijn
Antw: Antw: tanden uit mill
Volkomen legitieme vragen van Casper, volgens mij.frisian-old-age schreef:
Tja Casper,
Waarom zijn de bananen krom?
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
Antw: Antw: Antw: tanden uit mill
Beiden genera inderdaad in dezelfde familie (odontaspididae), maar deze familie bevat wel degelijk meerdere soorten. Recent meldt compagno 2 odontaspis soorten en 1 carcharias. Zonder de vondsten uit Mill op het moment te willen \'labelen\' is het duidelijk dat er op zijn minst twee soorten uit deze familie gevonden worden.Supergraver schreef:Ik meen dat dit een beetje om de zelfde familie gaat. Alleen 50% van de verzamelaars/geleerden noemt het Carcharias en de andere Odontaspis. Maar er zal vast wel een betere uitleg voor zijn dan die ik geef.Casper schreef:
Gr
Martijn
Ten aanzien van tand nummer 4 zou een foto van de labiale zijde kunnen helpen.
GIMME A HUG!
De Miocene vertegenwoordiger van de acutissima-taurus lineage mag Carcharias taurus worden genoemd (cfr. Kemp 1991).
Antw: Antw: Antw: tanden uit mill
voor de jongelingen onder ons wat randinformatie kort en bondig:isis schreef:Volkomen legitieme vragen van Casper, volgens mij.frisian-old-age schreef:
Tja Casper,
Waarom zijn de bananen krom?
De bloemen van de bananen hangen in een dikke zware tros naar beneden aan de plant. Een vruchtbeginsel hangt dus in eerst instantie ook neerwaarts aan deze tros. Echter tijdens de groei kan dit vruchtbeginsel richting zon beginnen groeien (merk op dat lang niet elke (soort) banaan krom hoeft te zijn) wat een draai van haast 180° graden meebrengt: de kromming in de banaan als wij ze kennen.
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures