Verbazingwekkende nep!
Verbazingwekkende nep!
Ik was wat fossielen op ebay aan het checken, gewoon voor den lol, maar allemachtig wat een fakes zitten daartussen:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... otohosting
Lijkt meer een soort klimaap
Ik blijf toch bij zelf vinden...
Sven
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... otohosting
Lijkt meer een soort klimaap

Ik blijf toch bij zelf vinden...
Sven
fidi exquisiri inveni
ik spleet, ik zocht, ik vond
Antw: Verbazingwekkende nep!
Inderdaad ja, er wordt erg veel genept. Weet iemand ook of er wel eens met haaientanden wordt genept?(behalve de marokkaanse)
Groeten Ivo
Groeten Ivo
zoeken is leven, leven is zoeken
Ik denk dat het voor haaietanden niet zo aan de orde is. Vooral die Marokkaanse zijn in zulke ontstellende hoeveelheden aanwezig dat vervalsen niet nodig is. Je moet eerder denken aan restoraties (die onwenselijk zijn) bij echt grote tanden.
fidi exquisiri inveni
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
\"The true skeleton fossil surrounded with wall
rock, all these parts were clearly see. During
the geological time of forming the fossil, the
diastrophism was frequent, as a result of the
famous Movement, resulting in long lasting and
intermittent volcanic eruptions. Passes by the
numerous natural environment changes, come
into being the rare fossil that you see
finally! Own it quickly!\"
Goed geprobeerd
[Bewerkt door Frederik op 17-02-2006 om 20:50 NL]
rock, all these parts were clearly see. During
the geological time of forming the fossil, the
diastrophism was frequent, as a result of the
famous Movement, resulting in long lasting and
intermittent volcanic eruptions. Passes by the
numerous natural environment changes, come
into being the rare fossil that you see
finally! Own it quickly!\"
Goed geprobeerd

[Bewerkt door Frederik op 17-02-2006 om 20:50 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Verbazingwekkende nep!
Haaientanden zie je inderdaad niet veel nep, maar die marokkaanse Otodussen... das echt erg. bijna allemaal stukken, aan elkaar geplakt met gips... triest...Mako schreef:
Ik denk dat het voor haaietanden niet zo aan de orde is. Vooral die Marokkaanse zijn in zulke ontstellende hoeveelheden aanwezig dat vervalsen niet nodig is. Je moet eerder denken aan restoraties (die onwenselijk zijn) bij echt grote tanden.
Post mortem we sort 'em!
en hoe zitet me mammoetkiezen en botten??
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
Haaietanden vooral de grote megs worden vaak gerestaureerd, waarbij beschadigingen worden weggewerkt als dit niet wordt gemeld is dit \"neppen\". Tenzij de dealer zelf genept is natuurlijk, ook dat komt voor.
Mammoetmateriaal: is er heel veel en relatief goedkoop dus het heeft geen zin om dit te neppen. Echter grote botten worden soms gerestaureerd ook dit moet gemeld worden.
Verder is er een onderscheidt tussen repareren \"=lijmen\" en restaureren \"vervangen van ontbrekende gedeeltes door kunststof\".
Vooral voor restaureren geldt zolang er melding van wordt gemaakt is er niets aan de hand. En aan lijmen ontkom je vaak niet.
Alleen bij haaietanden, waar het vaak op kwaliteit aankomt, is het een prijsbepaler.
Mammoetmateriaal: is er heel veel en relatief goedkoop dus het heeft geen zin om dit te neppen. Echter grote botten worden soms gerestaureerd ook dit moet gemeld worden.
Verder is er een onderscheidt tussen repareren \"=lijmen\" en restaureren \"vervangen van ontbrekende gedeeltes door kunststof\".
Vooral voor restaureren geldt zolang er melding van wordt gemaakt is er niets aan de hand. En aan lijmen ontkom je vaak niet.
Alleen bij haaietanden, waar het vaak op kwaliteit aankomt, is het een prijsbepaler.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!