Botje 280206
Botje 280206
Ik heb gisteren een botje gevonden, het komt uit de Oosterschelde. Kan iemand mij iets meer vertellen over dit botje?
Ikzelf denk dat het een voetbeentje of teenkootje is. Zoja,van welk dier zou het dan afkomstig kunnen zijn?
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
Antw: Botje 280206
Hoi Ilse
Inderdaad een voetbotje van een zoogdier. In ieder geval geen paard of neushoorn, maar een rund of hert. Helaas houd mijn kennis hier op, maar er zijn genoeg forummers die er meer over kunnen zeggen.
groetjes, Hanneke
Inderdaad een voetbotje van een zoogdier. In ieder geval geen paard of neushoorn, maar een rund of hert. Helaas houd mijn kennis hier op, maar er zijn genoeg forummers die er meer over kunnen zeggen.
groetjes, Hanneke
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
-

Ik vind ook wel eens zulke onderdelen. Ik heb ook begrepen dat het gaat om een phalanx, van een of ander niet nader bepaald hoefdier. Mijn foto\'s zijn waardeloos, maar links op de foto staat een vergelijkbare phalanx (Het andere bot en het hoefje zijn trouwens alleen maar ook op het strand gevonden en waarschijnlijk helemaal niet van een zelfde soort beest, dus het rijtje slaat nergens op.)
Ik vind dit soort dingen dus op het strand rond Scheveningen en het zou grotendeels uit \'slachtafval\' bestaan.
- Jan Losser
Inderdaad een eerste kootje aangezien dat het bot vrij slank is denk ik eerde aan een hert dan een rund, ongeveer te grootte van een edelhert. Ga eens vergelijken in een natuurmuseum of in naturalis
Zonder verleden geen toekomst