bedenking omtrent beurzen
bedenking omtrent beurzen
Hallo Iedereen,
er moet me toch iets van het hart... Deze middag was ik, zoals verschillende forummers, op de IMRA beurs en tussen de talloze mineraal-standjes stonden er her-en-der enkele fossielkraampjes. Tot mijn grote verbazing moest ik vaststellen dat zeker de helft van de geziene trilobieten, crinoiden, etc... vals en/of (slecht) \"geprepped\". zijn. (Om maar te zwijgen van de benaming!) Wat \'n teleurstelling. Nu ja, ik weet er is veel fake in de wereld maar dat het al zo erg genesteld zit, dàt wist ik niet. Als ik mijn ervaring als beursganger bekijk (over de jaren heen) moet ik vaststellen dat het erger en erger schijnt te worden. Zijn er dan geen criteria ? Is er niemand van de organisatie die zich daarmee moet bezighouden ? Ik zeg niet dat ze alles moeten controleren maar dat was soms echt over-the-top en zo\'n \"crinoid slab\" gaat dan voor 750 of meer zuurdverdiende eurotjes over de toonbank... Zijn er mede-forummers die mijn gedacht delen dat het erger en erger aan het worden is of moet ik ontwaken uit mijn roes ?
Ziepe
PS: Niettegenstaande bovenvermelde klaagzang, heb ik toch enkele pareltjes op de kop heb kunnen tikken en een leuke middag gehad.
er moet me toch iets van het hart... Deze middag was ik, zoals verschillende forummers, op de IMRA beurs en tussen de talloze mineraal-standjes stonden er her-en-der enkele fossielkraampjes. Tot mijn grote verbazing moest ik vaststellen dat zeker de helft van de geziene trilobieten, crinoiden, etc... vals en/of (slecht) \"geprepped\". zijn. (Om maar te zwijgen van de benaming!) Wat \'n teleurstelling. Nu ja, ik weet er is veel fake in de wereld maar dat het al zo erg genesteld zit, dàt wist ik niet. Als ik mijn ervaring als beursganger bekijk (over de jaren heen) moet ik vaststellen dat het erger en erger schijnt te worden. Zijn er dan geen criteria ? Is er niemand van de organisatie die zich daarmee moet bezighouden ? Ik zeg niet dat ze alles moeten controleren maar dat was soms echt over-the-top en zo\'n \"crinoid slab\" gaat dan voor 750 of meer zuurdverdiende eurotjes over de toonbank... Zijn er mede-forummers die mijn gedacht delen dat het erger en erger aan het worden is of moet ik ontwaken uit mijn roes ?
Ziepe
PS: Niettegenstaande bovenvermelde klaagzang, heb ik toch enkele pareltjes op de kop heb kunnen tikken en een leuke middag gehad.
The earth has music for those who listen.
Antw: bedenking omtrent beurzen
ziepe : je hebt 100 precent gelijk.buiten paul blomme en die brusselaar was er niet veel fossiel en vaak vals of te duur of niet mooi geprepareed.
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik ben het eens met Ziepe. De beurzen die ik bezoek, zijn over de jaren wat verwaterd. Enkel de jaarlijkse beurs in Harelbeke scoort wat fossielen betreft naar mijn mening nog hoog genoeg om me uit m\'n luie zetel te krijgen.
Ikzelf zat zondag in een groeve i.p.v. op de IMRA-beurs en ik zal ongetwijfeld meer fossielen gezien hebben.
Ikzelf zat zondag in een groeve i.p.v. op de IMRA-beurs en ik zal ongetwijfeld meer fossielen gezien hebben.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Een beurs is een commerciële gebeurtenis, en het aanbod volgt dan de vraag. Toch, ben je op zoek naar (grote) tanden, dan is er nog wel wat te vinden, dacht ik, neen ? Fossiele schelpjes ? Heb er zondag niet één gezien. Enige positieve noot: de standen van 3 paleontologische verenigingen. Altijd goed voor een praatje ...
(nog) Geen fossielen: recente schelpen van de Europese Atlantische kusten: http://www.nystmania.org/re_cent/re_cent.htm
Mja... verleden jaar op de nautilus-beurs in Gent (19 maart dit jaar) toch nog veel fossiel materiaal gezien. Waarvan natuurlijk veel \'gepruts\' (als ik zo mag verwijzen naar dubieuze handelaars en Co.) maar de meerderheid echt wel betrouwbaar materiaal. (Hangt ervan hoe hoog je de lat legt en wat je juist zoekt natuurlijk) Maar zoals Johny heel juist weet te zeggen: altijd goed voor een praatje en in sommige gevallen om (blijvende) contacten te leggen...
Z.
Z.
The earth has music for those who listen.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Fossielen raken meer en meer in trek bij de kapitaalkrachtige niet-kenner, bij wijze van binnenhuisdecoratie (jawel, een ammoniet op de schoorsteen is sexy tegenwoordig). Deze laat zich gemakkelijk vangen -en zeg maar verleiden- door mooi ogende fake.
@ Ziepe: \"Rarr!!\"
@ Ziepe: \"Rarr!!\"

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)