Blonde holbewoonsters

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
cru84
Contacteer:
Antw: Blonde holbewoonsters

Bericht door cru84 » 02 mar 2006, 10:52

Gisteravond het artikel gelezen.
Zeker de moeite waard! Het woord holbewoner ben ik trouwens niet tegengekomen.....

Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 02 mar 2006, 16:00

erik schreef:
cru84 schreef:
Wil het artikel lezen?

Ik heb een pdf van het artikel.
Stuur me een Pm-tje als je het wil hebben.
Helaas kan ik het hier niet neerzetten.
Dank voor het aanbod, maar ik ben denk ik niet zo geinteresseerd.

Groeten, Erik
ik zou het artikel wel willen lezen, en het verbaast me een beetje dat Erik dit niet wil, hij heeft tenslotte wel kritiek erop?

ik stuur je wel een pm\'etje

Post mortem we sort 'em!

Erik
Antw: Antw: Blonde holbewoonsters

Bericht door Erik » 02 mar 2006, 17:54

Casper schreef:

ik zou het artikel wel willen lezen, en het verbaast me een beetje dat Erik dit niet wil, hij heeft tenslotte wel kritiek erop?
Hoi Casper,

Als dat persbericht de strekking van het artikel goed weergeeft heb ik inderdaad niet veel reden om me erin te verdiepen: het lijkt me een artikel met domme verklaringen.

Wanneer ik straks berichtjes zie staan dat de onderzoekers echt een goed onderbouwd punt hebben (dat vrouwen blond werden om aantrekkelijker te worden voor mannen) dan zou ik mij wellicht kunnen bedenken. Ik zie daar thans geen reden toe (om redenen die ik eerder heb toegelicht).

groeten, Erik

Mako

Bericht door Mako » 02 mar 2006, 23:45

Het vervelende is dat onderzoeksresultaten door kranten en bladen nogal eens kort door de bocht \'geherinterpreteerd\' worden. Ik lees met grote regelmaat berichten over allerlei onderzoeken in de media, vaak blijkt dat de samenvatting door de onderzoekers veel genuanceerder en voorzichtiger is dan het daaropvolgende krantenbericht.

fidi exquisiri inveni

ik spleet, ik zocht, ik vond

cru84
Contacteer:

Bericht door cru84 » 03 mar 2006, 00:17

Het nu-bericht geeft de geeft de strekking van het artikel totaal niet weer.
Ik denk dat ze het hele artikel niet een gelezen hebben. De auteur probeert in zijn artikel een verklaring te geven waarom er in Europa zo veel meer verschillende soorten haar en oogkleuren zijn dan onze soort van nature en in de rest van de wereld heeft.

Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 03 mar 2006, 20:29

Bedankt Cru84!

ik heb nog niet het hele artikel gelezen, maar ik krijg toch wel een beetje de indruk van \"onze westerse vrouwen zijn veeeel sexier dan die in de rest van de wereld\". tuurlijk, als ook-westerling kan ik het daar alleen maar mee eens zijn, maar in andere delen van de wereld heersen gewoon compleet andere schoonheidsidealen - is dus nogal redelijk subjectief. even als voorbeeld de (stereotype) dikke surinaamse vrouw. deze zal waarschijnlijk zwart haar hebben, bruine ogen en een bruine huidskleur. daarbij heeft desbetreffende surinaamse vrouw een niet al te slanke middel, waar het artikel ook over gaat. kan dit niet evengoed een gevolg zijn van comptetitie onder vrouwen - gesteld dat dat ook in europa zo is geweest - maar onder invloed van een ander heersend schoonheidsideaal onder de mannen?

daarbij, hoe moeten mannen ooit blond haar krijgen wanneer alleen vrouwen dit recessieve gen bezitten...

Gr. Casper

[Bewerkt door Casper op 03-03-2006 om 20:30 NL]

Post mortem we sort 'em!

Gesloten