De grote van foto

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Frank
De grote van foto´s

Bericht door Frank » 08 mar 2006, 14:41

Beste webmaster,

Ik sla mijn foto´s in mijn fotoshopprogramma op bij ±5x6 cm en 118 pixels per cm.Als ik deze vervolgens op het forum plaats worden het steeds enorme foto´s. Wat doe ik verkeerd?

Met vriendelijke groet Frank

webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Antw: De grote van foto´s

Bericht door webmaster » 08 mar 2006, 14:59

De foto\'s zoals je bij \"Schelpen Groede\" hebt geplaatst zien er toch prima uit?
Als de foto\'s groter zijn dan 500 (oid) pixels worden ze automatisch verkleind.

Foto\'s onder de limieten worden ongewijzigd geplaatst. Jouw foto\'s zijn in originele toestand (5x118)= 590 bij 708 (6x118) pixels. Het forum heeft ze dus in jouw geval dus ook verkleind. Als je ze kleiner wilt, zul je ze zelf kleiner moeten maken en opslaan. Maar ik vindt ze prima zo hoor!

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Frank

Bericht door Frank » 08 mar 2006, 15:07

Bedankt voor de uitleg Herman. Persoonlijk vind ik de foto\'s mooier als ze wat kleiner zijn. Maar ik weet nu wat ik moet doen om dat de volgende keer voor elkaar te krijgen.

Groeten Frank

ziepe
Been thanked: 4 times

Bericht door ziepe » 08 mar 2006, 15:42

Frank schreef:
Beste webmaster,

Ik sla mijn foto´s in mijn fotoshopprogramma op bij ±5x6 cm en 118 pixels per cm.Als ik deze vervolgens op het forum plaats worden het steeds enorme foto´s. Wat doe ik verkeerd?

Met vriendelijke groet Frank

Hoi Frank -

Probleem is dat je niet op schermresolutie werkt = 72 ppi oftewel (ongeveer) 28 pixels per cm. Pas dat aan en het zal werken.

Z.

The earth has music for those who listen.

Gesloten