Haaientand???
Haaientand???
Hallo. Deze vuursteen met tand van ??? is gevonden in Lutjegast (Groningen) in een nieuw gegraven sloot in keileem. Opvallend detail: de tand heeft twee duidelijke vlakken (driehoek) en duidelijke lengte groeven. Naar ons idee onderscheidt de tand zich van de haaietanden door de bolle zijkanten. Kan iemand ons vertellen van welk dier deze tand was??
alvast bedankt
- Supergraver
Antw: Haaientand???
Hallo,
Zowiezo geen tand, ik denk dat je meer richting sponzen of koraal moet gaan. En daar heb ik al helemaal geen verstand van.
Gr
Martijn
Zowiezo geen tand, ik denk dat je meer richting sponzen of koraal moet gaan. En daar heb ik al helemaal geen verstand van.

Gr
Martijn
misschien is het een klauw?
greetz tom
greetz tom
haaientanden zijn de toekomst naar het verleden!!!:)
- Jan Losser
Wat denk men van een schelp, deze heb je in diverse vormen, heb je ook een verklaring voor de lijnen. IN GEEN GEVAL EEN HAAIETAND
Zonder verleden geen toekomst
voor mijn gevoel meer klauw dan schelp!
haaientanden zijn de toekomst naar het verleden!!!:)
- Hieronymus
- Contacteer:
Ik ben er nog niet zeker van, het brede uiteinde lijkt een soort hartvormige lob te hebben...typisch.
fidi exquisiri inveni
ik spleet, ik zocht, ik vond
ik spleet, ik zocht, ik vond
(nog) Geen fossielen: recente schelpen van de Europese Atlantische kusten: http://www.nystmania.org/re_cent/re_cent.htm
Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe. Ik heb wat gegoogeld met de zoektermen Pinna sp. en Brachiopode maar kwam nog niet echt tot hele mooie gelijkenissen. Hoewel ik bij Pinna sp. wel op foto\'s kwam met de dezelde vorm, zag ik nergens duidelijk die lijn in het midden die voor de twee vlakken zorgt (als je het fossiel van boven bekijkt, is het ruitvormig). groeten