Onbekend voorwerp
Onbekend voorwerp

Onlangs waren wij begonnen met het opruimen/nakijken van de collectie fossielen van mijn wijlen vader aangezien mijn moeder gaat verhuizen en kwamen wij deze voorwerpen tegen.
Mijn vader heeft er destijds ongeveer 5 stuks van gevonden in de buurt van Munster in Duitsland in een groeve meer dan 20 jaar geleden en is er nooit achter gekomen wat ze waren. Verder heeft hij hier meerdere haaientanden gevonden maar we wisten al wat dat waren.
Hopelijk zouden jullie mij er iets meer over kunnen vertellen wat het zouden kunnen zijn.
De diameter van de kop is ongeveer 25 mm en het ondereinde 18 mm. De lengte is zo'n 30mm.
Op de kop van een van de voorwerp staat iets van "DENTS" en de andere een soort van "U".
Mijn excuses dat het geen echt fossielen zijn maar wij zouden toch graag willen weten wat dit zijn en ik kon verder geen afdeling op het forum vinden waar ik dit wel onder kon plaatsen.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Onbekend voorwerp
Vragen omtrent niet-fossiel materiaal zijn welkom in off-topic. Ik heb dit topic verplaatst.
De foto's zijn jammer genoeg niet scherp. Je kan zien dat het toestel heeft scherpgesteld op de achtergrond. Dit komt omdat je het voorwerp te dicht bij het toestel hebt gehouden. Het zal beter gaan als je de macro-stand aanzet, het voorwerp niet te dicht bij de lens houdt en voldoende licht voorziet.
De foto's zijn jammer genoeg niet scherp. Je kan zien dat het toestel heeft scherpgesteld op de achtergrond. Dit komt omdat je het voorwerp te dicht bij het toestel hebt gehouden. Het zal beter gaan als je de macro-stand aanzet, het voorwerp niet te dicht bij de lens houdt en voldoende licht voorziet.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Re: Onbekend voorwerp
dag Peter,
strandjutters heeft gelijk, google maar eens "beer bottle stoppers", alleen het rode afsluitrubbertje is in de loop van de tijd vergaan.
groet Kees
strandjutters heeft gelijk, google maar eens "beer bottle stoppers", alleen het rode afsluitrubbertje is in de loop van de tijd vergaan.
groet Kees
fossiel:
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
- strandjutters
Ja ik herkende de stopsels,ik heb ooit van een visser zijn verzameling bierflessen gekregen die hij in dertig jaar had opgevist uit de Noordzee.
Alleen de Baardmannetjes hielt hij voor zichzelf
GR
[Bewerkt door strandjutters op 18-03-2014 om 19:39 NL]
Alleen de Baardmannetjes hielt hij voor zichzelf

GR
[Bewerkt door strandjutters op 18-03-2014 om 19:39 NL]
strandjutters
hoi Pascal,
die (ginger)bierkruikjes zijn ook verzamelobjecten, zeker incl. dop.
zelf verzamel ik mineraalwaterkruiken.
van een baardmannetje ben ik overigens ook niet vies. Die visser wist wel wat hij voor zichzelf hield
.
groet Kees
die (ginger)bierkruikjes zijn ook verzamelobjecten, zeker incl. dop.
zelf verzamel ik mineraalwaterkruiken.
van een baardmannetje ben ik overigens ook niet vies. Die visser wist wel wat hij voor zichzelf hield

groet Kees
fossiel:
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
- strandjutters
Hallo Kees,ik wil er wel eens wat op foto plaatsen,ze zijn meestal gemerkt met een of ander teken,maar ik ken er niets van.
GR
GR
strandjutters
hoi Pascal,
ik heb geen interesse in de bierkruikjes, maar als je mineraalwaterkruiken hebt vind ik een plaatje wel leuk.
groet Kees
ik heb geen interesse in de bierkruikjes, maar als je mineraalwaterkruiken hebt vind ik een plaatje wel leuk.
groet Kees
fossiel:
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
- strandjutters
Ik had zelf ook al zoiets gedacht.
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Ze hebben nu een plaatsje in mijn vitrinekast.
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Ze hebben nu een plaatsje in mijn vitrinekast.