Wat is een goede beurs voor fossiel schelpmateriaal?
Wat is een goede beurs voor fossiel schelpmateriaal?
Tot nu toe ben ik nog nooit naar een fossielenbeurs geweest, vooral omdat ze veelal ver weg worden gehouden. Toch wil ik wel eens kijken wat men daar voor mij te bieden heeft.
Wie weet wat een goede beurs is als ik terecht wil voor fossiel schelmateriaal?
Anno
Wie weet wat een goede beurs is als ik terecht wil voor fossiel schelmateriaal?
Anno
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Wat is een goede beurs voor fossiel schelpmateriaal?
Ik heb redelijk wat goed schelpmateriaal gezien op onze HONA-Fossiel.net beurs laatst. Prachtig materiaal uit Antwerpen was daar. De kans is groot dat je dat er de volgende editie ook kan aantreffen.
Ik ben momenteel trouwens bezig met het preppen en opkuisen van een mooie set mollusken uit het bekken van Parijs die we uit een oude collectie hebben kunnen overnemen (veel werk). Deze zullen op onze volgende fossielenbeurs aangeboden worden om de site te ondersteunen. Ook het residu dat ik uit de gastropoden haal hou ik bij, er zit enorm goed klein schelpmateriaal in, ook soms erg fragiele zaken, omdat dit een redelijk beschermde omgeving was.
Ik ben momenteel trouwens bezig met het preppen en opkuisen van een mooie set mollusken uit het bekken van Parijs die we uit een oude collectie hebben kunnen overnemen (veel werk). Deze zullen op onze volgende fossielenbeurs aangeboden worden om de site te ondersteunen. Ook het residu dat ik uit de gastropoden haal hou ik bij, er zit enorm goed klein schelpmateriaal in, ook soms erg fragiele zaken, omdat dit een redelijk beschermde omgeving was.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Bedankt voor je reactie, Frederik. Waar (hopelijk eens in Nederland!) en wanneer wordt de volgende HONA-Fossiel.net beurs gehouden?
Hey Sola,
De beurs zal wederom in Wezemaal in België zijn. Niet eens zo gek ver van Nederland verwijdert, tenzij je uit het erg hoge noorden moet komen.
mvg stijn
De beurs zal wederom in Wezemaal in België zijn. Niet eens zo gek ver van Nederland verwijdert, tenzij je uit het erg hoge noorden moet komen.
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Inderdaad, de beurs zal een jaarlijkse Belgische bijeenkomst blijven. We zijn daarnaast de opties aan het bekijken om met Fossiel.net ook een jaarlijkse bijeenkomst op Nederlands grondgebied te organiseren. Zo hopen we op termijn geografisch gezien iedereen tegemoet te komen.
Maar dat wil inderdaad niet zeggen dat het niet de moeite is om tot Leuven af te zakken voor de beurs
Maar dat wil inderdaad niet zeggen dat het niet de moeite is om tot Leuven af te zakken voor de beurs

something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
De plaats is me nu helemaal duidelijk, Frederik en Stijn
nu de datum nog ...
En dat afzakken naar het zuiden ga ik zeker doen dit jaar!

En dat afzakken naar het zuiden ga ik zeker doen dit jaar!
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
9 november. 

something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Aach. Hoe doen jullie dat, precies op de verjaardag van mijn echtgenote!
- Livingstone
2de Paasdag (21 April) is er een Fossielen- en Mineralenbeurs in de stad Groningen:
Sporthal De Brug, Donderslaan 161 in Groningen
10.00-17:00 uur, entree was vorig jaar geloof ik 2,50 euro.
Rolstoelvriendelijk, geoden kraken
Zijn er hier mensen die daar heen gaan? En misschien een stand hebben? Ik ga dit jaar voor de tweede keer heen. Vorig jaar heb ik er een mammoetkies en pijlpunt gekocht.
Sporthal De Brug, Donderslaan 161 in Groningen
10.00-17:00 uur, entree was vorig jaar geloof ik 2,50 euro.
Rolstoelvriendelijk, geoden kraken
Zijn er hier mensen die daar heen gaan? En misschien een stand hebben? Ik ga dit jaar voor de tweede keer heen. Vorig jaar heb ik er een mammoetkies en pijlpunt gekocht.
Groeten, Coby
Antw: Antw: Wat is een goede beurs voor fossiel schelpmateriaal?
Die staat vast in de agenda!Frederik schreef:
9 november.
Was wat mij betreft de enige echt interessante fossielenbeurs van heel 2013. Zowel qua aanbod als ontmoeten van gelijk geïnteresseerden.
Groeten,
Dirk