Lethenia vandenbroecki
- Extincthunter
Lethenia vandenbroecki

Hallo iedereen,
Gisteren heb ik bij het zeven deze mooie Lethenia vandenbroecki gevonden,
Het tandje is 8mm breed en heb er wat betere foto's van gemaakt dan in het andere topic
Ook ben ik benieuwd naar jullie tandjes van deze soort!!
Dus post naar hartelust!!
Groeten,
Stefaan
Met schop en zeef in de hand zeef ik alle tanden uit het zand :)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Lethenia vandenbroecki
Hallo Stefaan,leuk topic al denk ik dat het waarschijnlijk geen zeer lange zal worden.
Dit soort tandjes worden niet zo veel gevonden denk ik,het is een Oligocene soort die soms wel verspoelt te vinden is.
Er zijn ook maar een paar plaatsen in Belgie waar Oligoceen aan het daglicht komt.
gr
Dit soort tandjes worden niet zo veel gevonden denk ik,het is een Oligocene soort die soms wel verspoelt te vinden is.
Er zijn ook maar een paar plaatsen in Belgie waar Oligoceen aan het daglicht komt.
gr
strandjutters
Stefaan,
Mag ik zeggen dat je daar een uiterst zeldzame vondst hebt! Lethenia vandenbroecki is in Antwerpen sowieso zeer zeldzaam, ik vermoed dat de jouwe van het Waasland komt, van daar heb ik er nog geen gezien. Naast al mijn zeldzame tanden (Somniosus, Oxynotus etc...) heb ik deze nog niet mogen vinden.
Super!
groeten
Aaron
Mag ik zeggen dat je daar een uiterst zeldzame vondst hebt! Lethenia vandenbroecki is in Antwerpen sowieso zeer zeldzaam, ik vermoed dat de jouwe van het Waasland komt, van daar heb ik er nog geen gezien. Naast al mijn zeldzame tanden (Somniosus, Oxynotus etc...) heb ik deze nog niet mogen vinden.
Super!
groeten
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
- Extincthunter
Antw: Antw: Lethenia vandenbroecki
strandjutters schreef:
Hallo Stefaan,leuk topic al denk ik dat het waarschijnlijk geen zeer lange zal worden.
Ik hoop toch op nog een paar leuke foto's van deze soort hoor heb jij niet wat leuke tandjes hiervan?
Ik had veel geluk met dit tandje hij zat in mijn eerste zeef helemaal bovenaan, kon hem niet missen!!
- Extincthunter
Hoi Aaron idd ik heb deze gisteren hier in Sint-Niklaas gevonden, ben er super blij mee!!Alopias schreef:
Stefaan,
Super!
groeten
Aaron
Ik heb ook gezien dat in het determinatiesysteem slechts 2 exemplaren staan misschien kan deze er bij.
Hopelijk mag jij ook snel een vandenbroecki uit je residu plukken!
Die van mij zit al veilig in een doosje opgeborgen.
Langzaam maar zeker heb ik toch al heel wat soorten van hier maar ik mis er nog heel wat hoor. Jij hebt bijna alles van Antwerpen he?
Groeten,
Stefaan
- strandjutters

Hallo Stefaan,ik heb er wel een paar van omgeving Kaloot,maar volledig,das weer wat anders.
Hier al ééntje met toch een zeer hoge spits.
GR
strandjutters
- Extincthunter
Toch een zeer mooi tandje hoor en inderdaad een zeer hoge spits.strandjutters schreef:
Hallo Stefaan,ik heb er wel een paar van omgeving Kaloot,maar volledig,das weer wat anders.
Hier al ééntje met toch een zeer hoge spits.
GR
Ja die van mij mist ook een spits jammer genoeg maar de wortel is zeer mooi bewaard gebleven wat wel.
- strandjutters

Hallo,ja dan vind je terug ééntje met de spits aan de andere kant.
Gr
strandjutters
- Extincthunter
In marokko zouden ze met wat knip en plakwerk zo een compleet exemplaar toveren 

- strandjutters

Inderdaad,ze moeten gewoon de twee spitsen op deze plaatsen

GR
strandjutters