adv-dag in het grind
- Spongebob
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 635 times
Antw: Antw: adv-dag in het grind
Eigenlijk is ie al een beetje gepolijst in de oer-rivier die het naar hier vervoerd heeft. Het fossiel bestaat volledig uit kiezel, dus ik neem aan dat het gepolijst kan worden. In Marokko doen ze dat ook, maar die daar zijn aanzienlijk groter. Ik laat 'm gewoon zo. Goniatieten zijn tamelijk zeldzaam in het oostelijk grind.strandjutters schreef:
Valt dit te polijsten Tom ?
Time fades away (Neil Young)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: adv-dag in het grind
Ondanks dat het 'slechts' een halve is, toch een knappe goniatiet. De doorsnede maakt dat het stuk wel wat educatieve waarde heeft.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Spongebob
Je kan inderdaad mooi het diepe 'naveltje' zien en al met al tel ik m.b.v. m'n loepje in elk geval 12 windingen die elkaar nauw omsluiten.
- Hieronymus
- Contacteer:
Mooi! Ik kijk altijd met veel plezier naar je topics over dat (Maas?Rijn?)grind. Het verbaast me dat er effectief nog wel het een en ander restant van zeer ouwe tijden in verloren is geraakt. Je verbaast me ook met je goede ogen. Ik zou die zaken écht niet zien liggen.
Kan je zo eens geen overzichtje maken van wat je ondertussen ginds al hebt gevonden? Ik denk dat dat ondertussen best al wel indrukwekkend moet zijn.
Mvg,
Jeroen
Kan je zo eens geen overzichtje maken van wat je ondertussen ginds al hebt gevonden? Ik denk dat dat ondertussen best al wel indrukwekkend moet zijn.
Mvg,
Jeroen
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
- Spongebob
Dank je Jeroen.....
Het is trouwens geen Maasgrind waar ik in zoek; afhankelijk van de groeve ook geen of nauwelijks bijvoeging van de Rijn. Het is grind van de Baltische oerstroom die de basis heeft gelegd voor Noord-Nederland. Later is deze aangevuld met materiaal uit Polen, Tsjechië en de Duitse Middengebergten van o.a. de oer-Weser, -Elbe en -Eems.
Zo kun je uit diverse geologische tijden fossielen aantreffen en is het altijd weer een verrassing wat je gaat tegenkomen. Kost soms wel erg veel geduld en meestal vind je fragmenten i.p.v. complete fossielen.
Zo zat er woensdag ook nog een halve (helaas) zeeëgelopvulling bij. Volledig in chalcedoon omgezet en daardoor lichtdoorschijnend.
Het is trouwens geen Maasgrind waar ik in zoek; afhankelijk van de groeve ook geen of nauwelijks bijvoeging van de Rijn. Het is grind van de Baltische oerstroom die de basis heeft gelegd voor Noord-Nederland. Later is deze aangevuld met materiaal uit Polen, Tsjechië en de Duitse Middengebergten van o.a. de oer-Weser, -Elbe en -Eems.
Zo kun je uit diverse geologische tijden fossielen aantreffen en is het altijd weer een verrassing wat je gaat tegenkomen. Kost soms wel erg veel geduld en meestal vind je fragmenten i.p.v. complete fossielen.
Zo zat er woensdag ook nog een halve (helaas) zeeëgelopvulling bij. Volledig in chalcedoon omgezet en daardoor lichtdoorschijnend.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Inderdaad jammer dat het maar een halve is. Vanop de foto lijken de petalen niet echt verzonken, ben je zeker dat het om Micraster zou gaan?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Spongebob
Haha, nee, dat ben ik niet. Daarom staat er ook : ik denk.....Frederik schreef:
Inderdaad jammer dat het maar een halve is. Vanop de foto lijken de petalen niet echt verzonken, ben je zeker dat het om Micraster zou gaan?
Twijfelde om dezelfde reden, maar had geen andere opties.