Parotodus benedenii Chili
Parotodus benedenii Chili
Beste medeverzamelaars,
Afgelopen week heb ik een 2e Chileense P. benedenii aan mijn collectie mogen toevoegen.
Tandje betreft volgens mij een Anterior en de kroon is pathologisch, dit is met een foto van bovenaf goed zichtbaar.
Aangezien deze exemplaren redelijk zeldzaam zijn, ik heb slechts weet van zo'n 15 exemplaren in wereldwijde collecties, is dit een erg leuke toevoeging.
Dit is tevens tot nu toe het enige pathologische exemplaar wat ik tot nu toe heb gezien uit Chili. Mochten er meer verzamelaars zijn met Chileense P. benedenii tandjes dan zou ik deze graag eens zien...
Groeten Ferry
[Bewerkt door Ferry op 06-04-2014 om 12:02 NL]
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Parotodus benedenii Chili
Zeer fraai! Ik heb ze op 't web ook nog niet veel gezien. Laat staan in 't echt 

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Parotodus benedenii Chili
hoi Ferry,
Weer een mooi exemplaar! Maar volgens mij is die draai in de kroon iets typisch voor Parotodus en dus geen pathologie. Of ben ik fout?
groeten
Aaron
[Bewerkt door Alopias op 07-04-2014 om 08:12 NL]
Weer een mooi exemplaar! Maar volgens mij is die draai in de kroon iets typisch voor Parotodus en dus geen pathologie. Of ben ik fout?
groeten
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Antw: Antw: Parotodus benedenii Chili
Hoi Aaron,Alopias schreef:
hoi Ferry,
groeten
Aaron
De pathologie bij dit tandje betreft de gegolfde en enigszins misvormde kroon aan linguale zijde boven de kroonband(bourlette). Op de laatste foto is dit redelijk goed zichtbaar, als je hem in je hand hebt valt dit onmiddelijk op. Lastig om dit goed op foto te krijgen.
Groeten,
Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.