compleet skelet van een vogel(achtige) zoek ik

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gesloten
familie koker
compleet skelet van een vogel(achtige) zoek ik

Bericht door familie koker » 16 mar 2006, 17:07

halo ik ben ruben koker ik zoek een skelet
van een vogel we wilen hem ruilen tegen fossielen of gelt maar we doen dit voor de hobie dus we zijn niet innstaat om veel te betalen geef snel antwoort.
met hartelijke groet ruben

groetjes van ruben en eva koker en dinootje

Hanneke
Contacteer:
Antw: compleet skelet van een vogel(achtige) zoek ik

Bericht door Hanneke » 27 mar 2006, 18:13

Hallo Ruben,
Misschien een beetje een laat antwoord, maar ik zag nu net pas je berichtje. Als je op zoek bent naar een vogelskelet, kijk dan eens goed rond in bosgebieden enzo, daar wil nog wel eens een vogel doodgaan. LET WEL OP: in verband met de vogelgriep zou ik je zoektocht naar vogelskeletten eventjes uitstellen. Zelfs natuurmusea mogen nu geen nieuw vogelmateriaal aannemen, dus wacht totdat de dreiging weer voorbij is en ga dan opzoek naar dode vogels. Mocht je er eentje gevonden hebben en je weet welke het is, dan kun je hem uitkoken of in de tuin begraven zodat je een skelet overhoudt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar het lijkt me verstandig om dit samen met een volwasssene te doen, ivm infecties etc.
Succes, Hanneke

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

familie koker

Bericht door familie koker » 06 apr 2006, 20:20

ik bedoel een fossiel

groetjes van ruben en eva koker en dinootje

Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Fossielenzoeker » 06 apr 2006, 22:10

Dag familie Koker
Als je direct duidelijk op papier had gezet wat je wilde weten had je waarschijnlijk al veel eerder antwoord gekregen.
Ik denk niet dat er mensen zijn die een fossiel vogelskelet bezitten. De weinigen die dit eventueel bezitten zullen dit waarschijnlijk niet makkelijk van de hand doen.
Dit is zoeken naar een naald in een hooiberg. In iedergeval veel succes op jullie zoektocht.

Robert Mensink

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 07 apr 2006, 00:29

Hoela! Ik hoop ook dat je spaarpot groot genoeg is, want een compleet fossiel vogelskelet zal nu niet direct goedkoop zijn...

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 07 apr 2006, 10:24

Je hebt de chineese vogels; zijn helaas verboden dus de weinige die legaal uitgevoerd zijn, zijn verschrikkelijk duur (10000 euro makkelijk). De chineese vogels die op ebay worden verkocht zijn meestal composities of bevatten heel veel (soms 100%) plastic.

Dan zijn er nog vogeltjes uit het eoceen van wyoming liggen ook rond 15000 euro, als ze al zijn aan te komen.

Verder heb je de vogels van Messel; de welbekende messelornis, www.henskensfossils.nl (ja dit is reclame :-) ) heeft er een; Euro 1925.-- in de vertebrates sectie.

Dan zijn er nog, weliswaar meestal composities, fossiele pinguins uit zuid-amerika. Deze beginnen rond de 5000 euro voor een incomplete.

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Koen

Bericht door Koen » 15 mei 2006, 16:36

Ik heb een incompleet vogelskeletje uit Messel!

MarkW

Bericht door MarkW » 04 jun 2006, 16:22

Eeh, niet overdrijven hè meneer \"The Stone\",
een giga bedrijf uit Amerika
(www.sculptedstone.com onderdeel van de www.exctinctions.com keten)
bied al een compleet skelet van een vogel uit Green River, Wyoming aan voor een schamele $3,895.00 da\'s omgerekend €3,016.91.
Voor goede en voordelige fossielen uit Messel zou ik contact opnemen met iemand ter plekke,
b.v. Karsten Gabriel (www.fossilien-gabriel.de), hij kan je zowat elk diersoort wat gevonden word in Messel verkopen, zoogdieren (jazeker!) vogels, vissen, schildpadden, vleermuizen, enz.
bij de bron is het natuurlijk altijd goedkoper ;)
in ieder geval zijn alle complete fossielen van vogels extreem zeldzaam en vind je ze zeker niet voor onder de 1000 euro,
Chinese vogelfossielen moet je mee oppassen, als er te veel scheuren in zitten zijn ze misschien wel echt maar heel lelijk, en als er te weinig scheuren in zitten en hij zit er te mooi in is hij waarschijnlijk nep..

Mark.

The Stone
Contacteer:
Antw: Antw: compleet skelet van een vogel(achtige) zoek ik

Bericht door The Stone » 06 jun 2006, 11:04

MarkW schreef:
Eeh, niet overdrijven hè meneer \"The Stone\"
Mark.
Ik overdrijf niet vriend MarkW,
Ik quote; van het giga? bedrijf uit amerika;

\"Although the head is restored\"

Over hetzelfde vogeltje, met een echte \"head\" zijn ze toch aanzienlijk duurder!

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Gesloten