stuk bot \'t Rooth
stuk bot \'t Rooth
We (mijn vader en ik) zijn vandaag naar 't Rooth geweest en daar heeft mijn vader dit botje gevonden. Er werd gedacht aan een wervel maar is natuurlijk moeilijk te zeggen waarvan. het stuk is 2,5cm bij 3,5cm. Suggesties zijn overigens welkom.
Groeten,
Arno
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Antw: stuk bot 't Rooth
Hallo Arno,
mooie vondst! Ik denk althans dat de determinatie vanwegens de schlechte bewaartoestand erg moeielijk is. Je zou de bot professioneel moeten laten onderzoeken en met ander materiaal uit de Limburger groeves vergelijken moeten.
@Plikona: Hoe kom je op de naam Plioplatecarpus? Heb je misschien vergelijkbare stukken of literatuur-tips? Een paar aanvullende infos zouden erg interessant zijn.
Beste groeten,
Oliver
mooie vondst! Ik denk althans dat de determinatie vanwegens de schlechte bewaartoestand erg moeielijk is. Je zou de bot professioneel moeten laten onderzoeken en met ander materiaal uit de Limburger groeves vergelijken moeten.
@Plikona: Hoe kom je op de naam Plioplatecarpus? Heb je misschien vergelijkbare stukken of literatuur-tips? Een paar aanvullende infos zouden erg interessant zijn.
Beste groeten,
Oliver
De Foramina vertellen dat. Dit is voorwerp van een lopend onderzoek zodat ik niet echt in detail kan treden.
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
O.K.. Als het onderzoek afgesloten is, zou je misschien een paar resultaaten kunnen tonen.
Klingt interessant.
Oliver
Klingt interessant.
Oliver