versteend ei
versteend ei

Wie kan mij helpen met mijn vondst uit marokko.
In mijn ogen heb ik een versteend ei gevonden maar misschien zit ik er naast.
Het formaat is ongeveer de maat van een sinaasappel.
Graag hoor ik van iemand wat ik gevonden heb.
- Jurassic Lars
- Been thanked: 2 times
Antw: versteend ei
Hallo, het zou een ei kunneb zijn alleen zit daar volgensmij een bepaalde bobbeltjes structuur op. Een cose up zou handig zijn.
gr,
Lars
gr,
Lars
MOSASAURUS LARS:
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
Hallo, alles wijst op een versteent ei. Zelfs het geel is nog intact(mineraal), om wat voor dier zou gaan ik bedoel het lijkt wel een embryo. Het schaaldeel is ook goed te zien. Ik zou het niet weten wat het precies is maar wel iets bijzonders.
Groet,Ben
Groet,Ben
0000000000
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Het spijt me voor de ontgoocheling. Dit is wel één van de mooiste pseudofossielen die we hier al hebben gezien denk ik. 
Er is m.i. niets op de foto's te zien dat op een fossiel ei wijst. Vorm klopt niet, breuken kloppen niet, schaaltextuur is niet herkenbaar, ... we weten overigens ook niet over de context waarin deze steen gevonden is (de patina suggereert een aride omgeving).
En eerlijk Ben, een drie-dimensionele bewaring van eigeel is zo'n absurd vergezochte suggestie dat ik niet weet wat ik ervan moet denken.
Wat ik wel zie op de foto's is iets dat lijkt op een ijzerhoudende concretie met limonietkern oid. Geologen zullen er wel weg mee weten.

Er is m.i. niets op de foto's te zien dat op een fossiel ei wijst. Vorm klopt niet, breuken kloppen niet, schaaltextuur is niet herkenbaar, ... we weten overigens ook niet over de context waarin deze steen gevonden is (de patina suggereert een aride omgeving).
En eerlijk Ben, een drie-dimensionele bewaring van eigeel is zo'n absurd vergezochte suggestie dat ik niet weet wat ik ervan moet denken.
Wat ik wel zie op de foto's is iets dat lijkt op een ijzerhoudende concretie met limonietkern oid. Geologen zullen er wel weg mee weten.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
hallo Frederik, ben ik weer aan de beurt. Wel is van humor gehoort, Je kan niet ontkennen dat er een laagje omheen zit. Eigeel vond ik we aardig. Voor de rest het is een bijzonder voorwerp, niet meer en niet minder.
Gr.Ben
0000000000
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik dacht al Ben, dat kan je toch niet menen. Niet dus. 
[Bewerkt door Frederik op 08-05-2014 om 11:21 NL]

[Bewerkt door Frederik op 08-05-2014 om 11:21 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times