winterswijk bot tand?
-
winterswijk bot tand?

Wie weet wat dit is. Gevonden in winterswijk, in de stormlaag. Het lijken twee tanden in een kaakfragment. Nog niet geheel uitgeprepareerd, dus complete bot nog niet duidelijk. De grootste lengte van de grootste tand (?) is 0,9 cm. Daarnaast zit een kleinere. De tanden zijn slechts enkele mm dik, vandaar de twijfel over de voorlopige determinatie. Dus: tanden en kaakdeel van een onbekende roofvis? Of stekelige kieuwplaat? Wie het weet mag roepen. Alvast bedankt.
Antw: winterswijk bot tand?
Op dit moment vind ik het eruit zien als een haaientand, maar dit kan natuurlijk na de gehele preparatie compleet anders zijn.
Ik wacht verdere preparatie af.
Grtz mendel
Ik wacht verdere preparatie af.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
hey,
op basis van de foto en wat ik kan zien valt er niets te zeggen. De belichting valt net verkeerd waardoor je geen goed idee krijgt van de structuur. Betere foto's (close-up en van de zijkant kunnen meer duidelijkheid geven. Daarnaast lijkt het ook niet door te lopen naar links maar wel naar rechts wat zou kunnen wijzen op een verrold stukje kaak. Wellicht dat preparatie van het rechterdeel meer duidelijkheid hierover kan geven.
Groeten,
Arno
op basis van de foto en wat ik kan zien valt er niets te zeggen. De belichting valt net verkeerd waardoor je geen goed idee krijgt van de structuur. Betere foto's (close-up en van de zijkant kunnen meer duidelijkheid geven. Daarnaast lijkt het ook niet door te lopen naar links maar wel naar rechts wat zou kunnen wijzen op een verrold stukje kaak. Wellicht dat preparatie van het rechterdeel meer duidelijkheid hierover kan geven.
Groeten,
Arno
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Zou je eens wat betere foto's kunnen maken van de tand?
Als ik even meega in het 'tand' verhaal dan kan ik er maar 1 optie aan geven, Romphaiodon/Hybodus, al is me deze niet bekend uit Winterswijk.
Maar om het zeker te weten hebben we echt betere foto's nodig.
[Bewerkt door Ahuijsmans op 15-05-2014 om 10:21 NL]
Als ik even meega in het 'tand' verhaal dan kan ik er maar 1 optie aan geven, Romphaiodon/Hybodus, al is me deze niet bekend uit Winterswijk.
Maar om het zeker te weten hebben we echt betere foto's nodig.
[Bewerkt door Ahuijsmans op 15-05-2014 om 10:21 NL]
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time

Zoiets als dit alleen dan mis je nog een hoop... Uit het Rhetiaan komt deze, in situ overigens

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
-
Ik ga het eerst eens geheel uitprepareren en kom dan terug met betere foto's. Iedereen alvast bedankt.