ijzeroer met plantfossiel
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
ijzeroer met plantfossiel

Van MV2. Het ligt daar vol met ijzeroer knollen die vaak ten onrechte voor coprolieten of andere fossielen worden aangezien. Toch bevatten deze soms nog wel eens fossielen, zoals hier goed te zien is. Ik denk dat het hier om iets plantaardigs gaat, wellicht iets riet- of grasachtigs?
Groet,
Niels
Niels
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: ijzeroer met plantfossiel
Hallo Sjaak,dit zie ik ook vaak in het ijzeroer,dit zijn randjes van schelpen en geen planten mijn inziens.
GR
GR
strandjutters
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Het is op de foto misschien niet zo goed te zien, maar dit is zeker geen schelp. Ik zie namelijk een duidelijke houtstructuur.
Heb ze al eerder gevonden met stukje hout, slakken en zelfs een vissenkaakje er in. Hebben het daar al eens over gehad: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 987#200160
De ijzeroer van MV2 lijkt mij gevormd in een riviergebied. Ook sommige oudere botten lijken daarmee geïmpregneerd.
Heb ze al eerder gevonden met stukje hout, slakken en zelfs een vissenkaakje er in. Hebben het daar al eens over gehad: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 987#200160
De ijzeroer van MV2 lijkt mij gevormd in een riviergebied. Ook sommige oudere botten lijken daarmee geïmpregneerd.
Groet,
Niels
Niels
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Sjaak,ja zeer vaak zie je hout in ijzeroer,maar het betreft steeds fossiel mat: waar het ijzeroer zich later om vormt ,ik zie dit niet gebeuren met gras of riet,deze worden niet vaak fossiel gevonden in deze tijdperken.
GR
GR
strandjutters