Mooiste gekochte exemplaar!

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Maarten
Antw: Mooiste gekochte exemplaar!

Bericht door Maarten » 11 sep 2004, 19:50

Betelgeuze:

Waren er nog aparte zoogdierfossielen op de beurs? Ben momenteel erg in de zoogdieren, doe jij hier ook iets in? Of anderen? wellicht kunnen we e.a. ruilen. Ik krijg komende maand nogal wat zeer oude zoogdieren: uit oligoceen en mioceen (erg goede staat overigens).

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Ammonitehunter

Bericht door Ammonitehunter » 11 sep 2004, 20:20

Over zoogdieren gesproken, kent iemand van jullie een plaats in belgië, liefst dicht bij vlaams-brabant waar je zoogdierfossielen kan vinden?

Hebzucht is slecht, geef daarom al je fossielen maar aan mij!!!

Maarten

Bericht door Maarten » 11 sep 2004, 21:31

Doel bij Antwerpen, daar kun je in ieder geval prima zoogdiertanden vinden en erg veel botten. Meestal ijstijd maar ook veel zeezoogdieren uit tertiair. Veel plezier en laat weten als je iets vindt!

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 11 sep 2004, 22:41

klinkt erg leuk doel.
mischien een doel voor onze expeditie??

i just looove fossils

Maarten

Bericht door Maarten » 12 sep 2004, 00:26

Vind die storthoop bij Osnabruck wel cool/gaaf. heb nog niets uit Carboon, wordt wel tijd. Ik vind die afdrukken errug lekker!!

[Bewerkt door Maarten op 11-09-2004 om 23:28 NL]

Ammoniet

Bericht door Ammoniet » 12 sep 2004, 10:01

ja allebij leuk. ik heb nog geen plantenfossielen dat komt goed uit. en ik heb net 1 bot van schoolreisje gevonden. dus het komt goed uit. alleen is antwerpen wel ver

groet,

Yma van den Driest

Ammoniet

Bericht door Ammoniet » 12 sep 2004, 10:04

ja ik weet wat.
naar solnhofen. ofzoiets.

Maar als we de excursie hebben gehad kunnen we ergens wel heen en samen bespreken wat wat is. snap je

groet,

Yma van den Driest

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 12 sep 2004, 11:23

Waren er nog aparte zoogdierfossielen op de beurs? Ben momenteel erg in de zoogdieren, doe jij hier ook iets in? Of anderen? wellicht kunnen we e.a. ruilen. Ik krijg komende maand nogal wat zeer oude zoogdieren: uit oligoceen en mioceen (erg goede staat overigens).
Ja die waren er zeker, maar deze keer heb ik er geen gekocht. Ik heb al een schouderblad, een rib en een stuk slachtand van een mammoet en ook een been van een paard(100.000 jaar oud).
wellicht kunnen we e.a. ruilen. Ik krijg komende maand nogal wat zeer oude zoogdieren: uit oligoceen en mioceen (erg goede staat overigens).
Ik heb jammer genoeg niet zo veel ruilmatariaal, zeker niet van zoogdieren. Het enige waarmee ik zou kunnen ruilen is met wat koraal of enkele fossiele schelpen.

Verder denk ik niet dat je fossielen in Vlaams-Braband kan kopen. Ik ken maar 2fossiel winkels in Belgie, 1 in Brussel(heel kleine winkel) en 1 in Antwerpen.
Ik kan je aanraden gewoon naar beurzen te gaan aangezien daar ook véél meer te koop staat of gewoon via internet te kopen(e-bay) omdat dat véél goedkoper is.

[Bewerkt door Betelgeuze op 12-09-2004 om 10:26 NL]

Alpha Orionis

Ammoniet

Bericht door Ammoniet » 12 sep 2004, 11:28

Joepi ik ga half 2 naar een beurs in hengelo

groet,

Yma van den Driest

Ammoniet

Bericht door Ammoniet » 12 sep 2004, 11:28

wie gaat er nog meer heen