Kan iemand me iets vertellen over dit fossiele visje?
Kan iemand me iets vertellen over dit fossiele visje?

Zoals ik in mijn voorstel topic al aangaf heb ik diverse fossielen en edelstenen/mineralen waarbij ik hulp kan gebruiken om ze te determineren.
Ik heb dit fossiel, stukje van een vis, gekocht op internet maar ik heb er helemaal geen gegevens van. Valt er zo nog iets over te vertellen (leeftijd, soort etc.) of is dat onmogelijk zonder overige informatie?
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Kan iemand me iets vertellen over dit fossiele visje?
Zou je een iets betere foto kunnen plaatsen (misschien eerst de foto bijsnijden en dan plaatsen)? Ik heb nl. wel een idee, maar kan de nodige details net niet zien. Het gaat hier voornamelijk om de vraag of er rechts van de rugvin een rij grotere schubben te zien is.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)

Bedankt voor de hulp!
Ik hoop dat deze foto's beter zijn; eentje met flitser en eentje zonder.
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Gebaseerd op het type matrix, de bewaartoestand, de vorm en plaatsing van de rugvin en -wat ik vermoed- dat de resten zijn van verstevigde schubben aan de anterieure zijde van de rugvin, durf ik zo ver te gaan als zeggen dat het hier waarschijnlijk gaat om Diplomystus sp. uit het Eoceen van Wyoming.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Dat vind ik erg knap, bedankt!
Ik ga er meteen het een en ander over Googlen!
Ik ga er meteen het een en ander over Googlen!
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Prima!
Normaal ben ik heel terughoudend om zo'n gok te doen, maar in dit geval durf ik het net, maar neem het toch met een korrel zout als je wil.
Bekijk de resultaten van het gegoogle kritisch en probeer na te gaan of het overeenkomt met wat jij aan overeenkomsten of verschillen kan ontdekken. Jij bent immers de enige hier die het fossiel in de hand heeft en zo details kan zien die je op een foto sowieso mist.
Normaal ben ik heel terughoudend om zo'n gok te doen, maar in dit geval durf ik het net, maar neem het toch met een korrel zout als je wil.

Bekijk de resultaten van het gegoogle kritisch en probeer na te gaan of het overeenkomt met wat jij aan overeenkomsten of verschillen kan ontdekken. Jij bent immers de enige hier die het fossiel in de hand heeft en zo details kan zien die je op een foto sowieso mist.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Dankjewel, ga ik doen! Ik heb hem in een webwinkeltje gekocht die nog steeds bestaat en ik probeer daar de naam van te achterhalen, wellicht vind ik dan nog meer info.
Hallo, ik denk dat Frederik de spijker weer es op de kop geslagen heeft; da`s een stukje Diplomystus.
Wat me er aan opvalt, is dat het een geprept visje is dat in een later stadium wellicht verongelukt is en in stukken gebroken.
groeten, Bert
Wat me er aan opvalt, is dat het een geprept visje is dat in een later stadium wellicht verongelukt is en in stukken gebroken.
groeten, Bert
Elbert
Bedankt voor de aanvulling!
Ik denk dat ik de webwinkel gevonden heb. Ze bieden momenteel geen vissen aan, maar er staat nog wel dat de vissen die ze aanbieden gevonden zijn in de Green River Formation in........ jawel: Wyoming!
Ik denk dat ik de webwinkel gevonden heb. Ze bieden momenteel geen vissen aan, maar er staat nog wel dat de vissen die ze aanbieden gevonden zijn in de Green River Formation in........ jawel: Wyoming!