Determinatie haaientanden Heist-Zeebrugge
Determinatie haaientanden Heist-Zeebrugge

Hoihoi,
Een tijdje terug ben ik na wat stormweer op het strand bij Zeebrugge / Heist wat gaan speuren naar tanden en ander leuks. Nu ik alles wat op zijn plaats bij elkaar wil steken, vroeg ik me af of iemand enkele tanden zou kunnen determineren, wegens ik een enorme leek ben in het bepalen van soorten of tijden.
Wel heb ik al enkele soorten terug gevonden zoals de Isurus hastalis en de striatolamia macrota, maar ik durf ze niet allen met volle zekerheid benoemen. Dus moesten jullie enkele tanden met zekerheid herkennen mogen jullie deze altijd melden. Zo kunnen sommigen van deze toch een labeltje krijgen.
Alvast enorm hard bedankt!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Determinatie haaientanden Heist-Zeebrugge
Hallo,om te beginnen,welke komen van Zeebrugge (Westkant)? Twee totaal verschillende plaatsen,je moet ze wel gescheiden houden.
De eerste komt zeker al van Heist.
GR Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 30-05-2014 om 22:22 NL]
De eerste komt zeker al van Heist.
GR Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 30-05-2014 om 22:22 NL]
strandjutters
Hoi Strandjutter,
Alvast bedankt voor je snelle antwoord. Ze komen allemaal van dezelfde plek. In Heist, rechts naast het brittaniadock, heb je een vogelreservaat op het strand. https://www.google.be/maps/place/Britta ... 160582a5a8
De tanden zijn gevonden in het zand tussen het beschermde vogelreservaatje en de waterlijn.
Alvast bedankt voor je snelle antwoord. Ze komen allemaal van dezelfde plek. In Heist, rechts naast het brittaniadock, heb je een vogelreservaat op het strand. https://www.google.be/maps/place/Britta ... 160582a5a8
De tanden zijn gevonden in het zand tussen het beschermde vogelreservaatje en de waterlijn.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Bram,ik ken de weg,ik ben van Knokke.
Ze zijn dus gevonden in de Baai van Heist.
Het zal moeilijk worden om ze op naam te brengen.
Maar de eerste is al zeker een forse voorste hastalis.
Ik kijk morgen wel eens verder naar de tanden.
GR Pascal
Ze zijn dus gevonden in de Baai van Heist.
Het zal moeilijk worden om ze op naam te brengen.
Maar de eerste is al zeker een forse voorste hastalis.
Ik kijk morgen wel eens verder naar de tanden.
GR Pascal
strandjutters