Belemnieten hulp!
Antw: Belemnieten hulp!
Zonder vindplaats wordt het erg lastig om deze belemnieten te determineren, Rusland is erg groot
.

fidi exquisiri inveni
ik spleet, ik zocht, ik vond
hoi rob
ik heb gisteren een boek gekocht en daar staat van alles heel veel in. (over fossielen nogal logisch) volgens het boek is de naam van de belemnieten:
Actinocamax Plenus
boven-krijt
hopelijk heb je er wat aan
groetjes tom
ik heb gisteren een boek gekocht en daar staat van alles heel veel in. (over fossielen nogal logisch) volgens het boek is de naam van de belemnieten:
Actinocamax Plenus
boven-krijt
hopelijk heb je er wat aan
groetjes tom
haaientanden zijn de toekomst naar het verleden!!!:)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ben ik het toch niet mee eens. Actinocamax plenus is veel meer ingesnoerd. Overigens, zonder informatie over vindplaats en ouderdom blijft het giswerk.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
De belemnieten lijken nog het meest op de \'huis tuin en keuken\'belemniet: Belemnitella mucronata, dat is helaas niet te garanderen vanaf een klein plaatje en een onbekende vindplek.
Je hebt m gekocht bij het natuurmuseum Enschede? Bellen die hap! Daar kunnen ze er wel meer over vertellen, vraag rustig even door naar degeen die over de inkoop en verkoop van fossielen gaat. Succes!
[Bewerkt door Mako op 05-04-2006 om 10:55 NL]
Je hebt m gekocht bij het natuurmuseum Enschede? Bellen die hap! Daar kunnen ze er wel meer over vertellen, vraag rustig even door naar degeen die over de inkoop en verkoop van fossielen gaat. Succes!
[Bewerkt door Mako op 05-04-2006 om 10:55 NL]
fidi exquisiri inveni
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
De tip van Mako lijkt me het overwegen waard: gewoon bellen en zien of ze er meer over weten. Vergeet niet het forum in te lichten over de uitkomst. 

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Goedemorgen
Als je het natuurmuseum wilt bellen vraag dan even naar Heiner Becker. Hij beheerd voor een deel de verzameling.
Bovendien moet je wat determineren betreft soms gewoon tevreden zijn met alleen de naam Ammoniet of Belemniet of Koraal of Spons etc.
Determineren is vaak erg moeilijk en is voor beginners zeker niet te doen van alleen maar een plaatje te bekijken of te vergelijken. Stap niet telkens in die valkuil !!.
Persoonlijk breng ik een fossiel liever niet op naam als ik het niet zeker weet. Liever geen naam dan een foute naam.
Als je het natuurmuseum wilt bellen vraag dan even naar Heiner Becker. Hij beheerd voor een deel de verzameling.
Bovendien moet je wat determineren betreft soms gewoon tevreden zijn met alleen de naam Ammoniet of Belemniet of Koraal of Spons etc.
Determineren is vaak erg moeilijk en is voor beginners zeker niet te doen van alleen maar een plaatje te bekijken of te vergelijken. Stap niet telkens in die valkuil !!.
Persoonlijk breng ik een fossiel liever niet op naam als ik het niet zeker weet. Liever geen naam dan een foute naam.
Robert Mensink