zee egel
Antw: zee egel
Okkie,
ik denk dat je goed zit met Catopygus fenestratus.
Ik neem aan dat het egeltje gedeeltelijk gevat zit in vuursteen, die er uiteraard niet af kan en waardoor de anus niet zichtbaar is.
mvg
Lugo
ik denk dat je goed zit met Catopygus fenestratus.
Ik neem aan dat het egeltje gedeeltelijk gevat zit in vuursteen, die er uiteraard niet af kan en waardoor de anus niet zichtbaar is.
mvg
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Hallo Lugo,
Dat klopt, er zit een redelijk brokje vuursteen op, missch dat ik het voorzichtig kan wegslijpen.
In ieder geval bedankt voor je reactie!
Mvg
Dat klopt, er zit een redelijk brokje vuursteen op, missch dat ik het voorzichtig kan wegslijpen.
In ieder geval bedankt voor je reactie!
Mvg
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Kan kloppen Lugo,maar ik zie hier geen klein egeltje volgens de meetlat 
En zou dit vuursteen zijn ?
GR
[Bewerkt door strandjutters op 01-06-2014 om 20:34 NL]

En zou dit vuursteen zijn ?
GR
[Bewerkt door strandjutters op 01-06-2014 om 20:34 NL]
strandjutters
Ja joh
maar ik heb enkele joekels gevonden vandaar dat ik zei "kleiner" : )
Er zit overal wel wat silex op.
mvg
[Bewerkt door Okkie op 01-06-2014 om 20:46 NL]
Hallo ,
Dit zijn echinocoryssen,, ze komen oorspronkelijk niet uit romontbos.
Ze zijn namelijk (hoogstwaarschijnlijk) in de groeve lixhe gevonden, ze zijn er door een verzamelaar of misschien wel een groevemedewerker (romontbos en lixhe zijn beide van CBR) neergelegd.
Dit is te verklaren gezien het feit dat lixhe 1 niet in romontbos ontsloten is en omdat een andere zoeker ook een aantal bij de ingang had zien liggen.
Grtz mendel
Dit zijn echinocoryssen,, ze komen oorspronkelijk niet uit romontbos.
Ze zijn namelijk (hoogstwaarschijnlijk) in de groeve lixhe gevonden, ze zijn er door een verzamelaar of misschien wel een groevemedewerker (romontbos en lixhe zijn beide van CBR) neergelegd.
Dit is te verklaren gezien het feit dat lixhe 1 niet in romontbos ontsloten is en omdat een andere zoeker ook een aantal bij de ingang had zien liggen.

Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Dat zou zomaar kunnen want er lag een redelijk hoopje zo voor het oprapen,
ik ben zelf nog niet in lixhe geweest maar wat mij opviel was dat er meer een krijtag wit
rond de fossielen zit iets wat ik in romontbos niet direkt ben tegengekomen?
Maar er was die dag wel een duitser die meerdere zeeegels had gevonden in romontbos
meer bovenaan, alleszinds dat beweerde hij toch, missch heeft hij ze ook gewoon opgeraapt?
Mvg
ik ben zelf nog niet in lixhe geweest maar wat mij opviel was dat er meer een krijtag wit
rond de fossielen zit iets wat ik in romontbos niet direkt ben tegengekomen?
Maar er was die dag wel een duitser die meerdere zeeegels had gevonden in romontbos
meer bovenaan, alleszinds dat beweerde hij toch, missch heeft hij ze ook gewoon opgeraapt?
Mvg
- Jurassic Lars
- Been thanked: 2 times
hallo,
Ik had een vraagje, bedoelen jullie met groeve Romontbos de Eben-Emael groeve of zit ik mis?
gr,
Lars
Ik had een vraagje, bedoelen jullie met groeve Romontbos de Eben-Emael groeve of zit ik mis?
gr,
Lars
MOSASAURUS LARS:
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 305 times
- Contacteer:
De Romontbos groeve ligt inderdaad in Eben Emael (Marnabel ook trouwens!)
De Lixhe groeve sluit aan de bovenkant aan met de CPL groeve in Halambaye.
De Echinocoryssen die je gevonden hebben behoren tot de conoidea groep en komen uit de Lixhe Member (Laag) in de CBR Lixhe groeve.
De Lixhe Member is in de Romontbos inderdaad niet ontsloten, dus het spul is daar inderdaad gedropt. Kijk de egels goed na op begeleidende fauna en sporen, er zitten vaak leuke dingen op.
P.S. De profielen van de diverse groeves kan je op mn page downloaden.
gr. Mart
De Lixhe groeve sluit aan de bovenkant aan met de CPL groeve in Halambaye.
De Echinocoryssen die je gevonden hebben behoren tot de conoidea groep en komen uit de Lixhe Member (Laag) in de CBR Lixhe groeve.
De Lixhe Member is in de Romontbos inderdaad niet ontsloten, dus het spul is daar inderdaad gedropt. Kijk de egels goed na op begeleidende fauna en sporen, er zitten vaak leuke dingen op.
P.S. De profielen van de diverse groeves kan je op mn page downloaden.
gr. Mart
To share or not to share, that's the question!