Voorstellen + kleine oproep

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Plaats reactie
Brammeman
Voorstellen + kleine oproep

Bericht door Brammeman » 03 jun 2014, 15:35

Hoihoi allen,

Net gezien dat je je hier als nieuwkomer kan voorstellen, zodus dan doen we dat.
Mijn naam is Bram, geboren 1984, en als kind al enorm gefascineerd geweest door archeologie en het zoeken naar en vinden van fossielen. Tijdens gezinsuitstapjes graven aan het strand op zoek naar tandjes, beenderen etc... of tijdens een wandeltocht in de ardennen wat speuren in de kleiafzetting. Met het ouder worden is dat, buiten enkele speurtochten aan zee, wat stil gevallen, maar de interesse was er nog steeds en alle vondsten zijn gelukkig nog steeds in mijn bezit. (Die ik nu beetje bij beetje concreet probeer te labelen, en deze achteraf ook op het forum te vermelden.)

Onlangs bij een bezoek aan de ardennen is die kriebel terug naar boven gepiekt. Ik ben de auto ingesprongen om verder door te rijden richting barvaux, met enkele spirifer-schatten als resultaat en een 'terug van weggeweest' obsessie als gevolg.

Nu zou het leuk zijn om andere speurders te leren kennen + hun verhalen te horen, m. a. w. het forum goed in de gaten houden voor samenkomsten. Zelf ben ik binnenkort ook van plan (met het goede weer op komst) om eens wat te zoeken in de groeves van Romont en Marnebel, en vroeg me af of bij sommigen onder jullie enige interesse is om dat in een groep te doen en mee te komen. Moest dit zo zijn kan er eventueel een algemene datum geprikt worden? Wel heb ik gehoord dat je voor die groeves een goedkeuring nodig hebt om in rond te lopen? Is dit nog steeds zo? En zo ja, is dit gewoon contact opnemen met de groeve?

Moest er interesse zijn, dan geven jullie me maar een seintje.

Groeten,

Bram

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Voorstellen + kleine oproep

Bericht door Frederik » 03 jun 2014, 20:23

Welkom Bram!

Als je even rondzoekt op het forum zal je vrij snel een gedetailleerde uitleg vinden over hoe je een vergunning moet aanvragen voor Romontbos. Begin alvast je Frans te oefenen ;)

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Maurice
Senior Lid
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Maurice » 04 jun 2014, 07:26

Welkom op het forum Bram,

Het is altijd leuk om te zien dat iemand de passie voor fossielen terugvind.

Gr.
Kevin

growing old is mandatory, but growing up is
optional.

sjaak
Has thanked: 373 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 04 jun 2014, 09:37

welkom!

Groet,

Niels

Lieso

Bericht door Lieso » 23 jun 2014, 12:19

Hey Bram,

Welkom!
Je enthousiasme kan ik zeker herkennen. Ik ben zelf ook nog niet zo lang lid en op zoek naar mensen waarmee ik kan afspreken. Ik ga af en toe wel alleen naar bepaalde groeves, maar alleen is niet altijd even veilig ;-)
Als je nog van plan bent om een bezoekje te brengen aan Marnebel, dan wil ik daar graag voor afspreken.

Groetjes
Liesbeth

Brammiej

Bericht door Brammiej » 23 jun 2014, 16:55

Hey Bram,

Welkom op het forum! Mijn naam is ook Bram en we hebben hetzelfde bouwjaar :) Zelf verzamel ik voor 95% Triviinae en Cypraeoidea. Veel plezier op het forum.

Groeten Bram

Plaats reactie