OPROEP ! ! ! Enthousiaste Paleontologen gezocht voor meerdaagse excursie in Zuidwest Polen
- Anthonie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 31 times
- Contacteer:
OPROEP ! ! ! Enthousiaste Paleontologen gezocht voor meerdaagse excursie in Zuidwest Polen

Hallo iedereen.
Eventjes een interessant topic plaatsen in deze sectie van het forum.
Op zondag 25 mei 2014, was er in het Natuurhistorisch museum te Maastricht, een interessante "trio-lezing", georganiseerd door J. Jagt. De sprekers waren allen afkomstig uit Polen en verbonden aan de geologie afdeling van de Universiteit van Opole (zuidwest Polen). Er kwam een oproep, gericht aan het Belgisch/Nederlandse paleo publiek om zoveel mogelijk mensen aan te spreken, om dit jaar nog deel te nemen aan een 6 daagse paleo excursie in de regio rond Opole. De gehele organisatie voorziet, maaltijden, slaapplaatsen vervoer e.d. voor een vaste prijs. Omdat dit de eerste keer is dat dergelijk initiatief wordt genomen, is de opzet nog redelijk flexibel, afhankelijk van de voorkeuren van het publiek, kan er geconcentreerd worden op bepaalde afzettingen, groeves e.d.
De volledige excursie wordt begeleid door 3 professoren paleontologie en geologie van de Universiteit van Opole. nl. Prof Hab E. Jagt-Yazykova, Prof. Hab. A. Bodzioch, en Dr D. Konietzko-Meier. .ze vertellen je graag elk gedurende 2 dagen, alles over de lokale geologie en paleontologie van de streek waarmee ze het best vertrouwd zijn. Op 6 dagen kan je als het ware een heel overzicht krijgen van het gehele mesozoïcum van Polen van het Trias- tot het Krijt.
er zijn 3 vooropgestelde data waarop de excursies kunnen doorgaan. nl: van
3-13 Juli 2014
13-20 Juli 2014
20-27 Juli 2014
Dit is echt een mooie en unieke gelegenheid om aan deel te nemen. Ikzelf ben al 2 jaar opeenvolgend opgravingen gaan mee gaan doen in Krasiejòw. En de vondsten zijn er werkelijk spectaculair te noemen!
De sfeer is er altijd gezellig en hartelijk. de jonge groepen studenten biologie en geologie van de universiteit zorgen voor een goede sfeer en, leiden je eveneens graag rond in de streek
Al wie interesse heeft, verwijs ik door naar Prof. Hab E. Jagt-Yazykova zoals beschreven in de foto in bijlage. (voertaal is uiteraard Engels)
Ik kan deze excursie enorm hard aanraden, en ik ben van plan om dit jaar zelf ook nog een paar dagen mee te gaan. De sfeer is er steeds hartelijk en gastvrij. en buiten je vliegtuigticket is er enkel een vaste prijs voor 6 dagen excursieplezier.
Wie gemotiveerd is, een goed mondje Engels spreekt, een goede conditie heeft, moet zeker niet aarzelen om contact op te nemen !
Laat maar weten of jullie interesse hebben
je mag me voor vragen of persoonlijk ervaringen uiteraard ook altijd een privé berichtje sturen.
groeten
Anthonie
ps. mag dit een sticky berichtje worden???
[Bewerkt door Frederik op 18-07-2014 om 09:21 NL]
* Scientia et Miratio *
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: OPROEP ! ! ! Enthousiaste Paleontologen gezocht voor meerdaagse excursie in Zuidwest Polen
Bij deze een sticky...
Lijkt me zeker een aanrader. Misschien kan je wat foto's plaatsen van een vorige trip Anthonie? Als ik me niet vergis heb ik deze via Facebook eens gezien. Dat was zwaar de moeite.
Lijkt me zeker een aanrader. Misschien kan je wat foto's plaatsen van een vorige trip Anthonie? Als ik me niet vergis heb ik deze via Facebook eens gezien. Dat was zwaar de moeite.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: OPROEP ! ! ! Enthousiaste Paleontologen gezocht voor meerdaagse excursie in Zuidwest Polen
Ik kan dit bericht van Anthonie absoluut bevestigen. Al ben ik er nog niet geweest, de 3 presentaties over de groeven in deze omgeving en zijn vondstmogelijkheden waren indrukwekkend.
Lugo
ps: Anthonie, dan hebben wij mekaar zeker de hand geschud, maar niet herkend. Ik ben in de tuin naar jullie tafel gekomen en had de vuursteenafdruk bij voor John.
Lugo
ps: Anthonie, dan hebben wij mekaar zeker de hand geschud, maar niet herkend. Ik ben in de tuin naar jullie tafel gekomen en had de vuursteenafdruk bij voor John.
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Anthonie
- Contacteer:

@ Frederik. Bedankt voor de sticky post

@ Lugo: inderdaad dan zijn we elkaar daar tegen gekomen, ik zat naast Erik Mulder aan tafel. het is een kleine wereld op paleo gebied. Wel mooie afdrukken in vuursteen, ik was echt onder de indruk
Voor alle entousiastelingen ook enkele foto's van mijn afgelopen trips naar het gebied (periode 2012 en 2013)
[Bewerkt door Anthonie op 27-05-2014 om 07:32 NL]
* Scientia et Miratio *
Super!! Ik zal gedurende deze periode twee weken in Krasiejów meehelpen met de opgraving voor alweer mijn derde jaar! Dus wanneer deze groep een bezoekje komt brengen in Krasiejów, kom vooral even langs voor een praatje met een Nederlander haha ^^
Groetjes,
Tim
Groetjes,
Tim
Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.
- Anthonie
- Contacteer:
Hey Tim
Zal ik zeker en vast doen, ik kom de week van 20-27 juli, ik zal 2 dagen in Krasiejòw zitten. Tijd genoeg dus, om een praatje te maken, en een glaasje wodka te drinken
tot dan !
Anthonie
Zal ik zeker en vast doen, ik kom de week van 20-27 juli, ik zal 2 dagen in Krasiejòw zitten. Tijd genoeg dus, om een praatje te maken, en een glaasje wodka te drinken

tot dan !
Anthonie
* Scientia et Miratio *