Vanmorgen gevonden.Pijlpunt

Discussieer hier over sedimentaire, vulkanische en overige gesteenten
Plaats reactie
Josje
Vanmorgen gevonden.Pijlpunt

Bericht door Josje » 27 jun 2014, 10:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goedemorgen allemaal.
Vanmorgen op mijn wandeling op het militair defensieterrein in Budel gevonden deze objecten. Pijlpunt en een schraper? Locatie: Op de grens van Noord- Brabant -Limburg, nabij het grensmonument

Groetjes,
Sylvia en Josje

Duys
Contacteer:
Re: Vanmorgen gevonden.Pijlpunt

Bericht door Duys » 27 jun 2014, 12:29

Mooie vondsten Josje!
Duys

donckey

Bericht door donckey » 27 jun 2014, 12:35

Prachtige werktuigjes Josje :)
De pijlpunt lijkt, afgaand op de typologie (bewerking), Laat-Neolitisch of waarschijnlijker Bronstijd. Heb je deze artefacten vlak bij elkaar gevonden?
Op en nabij de stuifzanden van Budel, Zinkfabriek en Militairoefenterrein zijn artefacten uit vele culturen gevonden en te vinden. Verschillende Jong-Palaeolithische culturen, Mesoliticum, Neolithicum en Bronstijd

Peter

donckey

Josje

Bericht door Josje » 27 jun 2014, 13:53

Hoi Peter !!
Ja deze artefacten lagen nog geen 30cm van elkaar! Ik zie dat je hier in de omgeving op de hoogte bent! Woon er vlakbij. Helaas de stuifzanden bij de Zinkfabriek is verboden gebied geworden. Inderdaad heb deze vlakbij gevonden bij het Grensmonument (zie foto) Misschien bij je bekend dat er ook vlakbij urnevelden liggen,richting Weert?

Groetjes,
Sylvia en Josje

scherven
Been thanked: 40 times

Bericht door scherven » 27 jun 2014, 17:38

Hallo Josje, mooie intressante vondsten. De pilpunt is een trapezium vormige Late Brontijd punt. Het ander voorwerp is een klingsteker uit de zelfde tijd. Peter(doncky) schreef dit ook al. Ik zou dit gebied vaker bezoeken als ik jou was maar dat zal je ook wel doen. Mooi hoor.
Groet Ben

0000000000

Josje

Bericht door Josje » 27 jun 2014, 20:20

Hoi Ben en Peter
Geloof me, er wordt daar nog regelmatig wat gevonden. Je moet niet alleen van het terrein en natuur genieten, maar ook met je neus op de grond :-) Ik zal dit weekend nog meer foto's plaatsen, deze zijn enkele weken gevonden. Enne ik woon er 2.5km vanaf.
Welkom als je in de buurt bent.

Groetjes,
Sylvia en Josje

Plaats reactie