Vanmorgen gevonden.Pijlpunt
Vanmorgen gevonden.Pijlpunt

Goedemorgen allemaal.
Vanmorgen op mijn wandeling op het militair defensieterrein in Budel gevonden deze objecten. Pijlpunt en een schraper? Locatie: Op de grens van Noord- Brabant -Limburg, nabij het grensmonument
Groetjes,
Sylvia en Josje
Sylvia en Josje
Re: Vanmorgen gevonden.Pijlpunt
Prachtige werktuigjes Josje 
De pijlpunt lijkt, afgaand op de typologie (bewerking), Laat-Neolitisch of waarschijnlijker Bronstijd. Heb je deze artefacten vlak bij elkaar gevonden?
Op en nabij de stuifzanden van Budel, Zinkfabriek en Militairoefenterrein zijn artefacten uit vele culturen gevonden en te vinden. Verschillende Jong-Palaeolithische culturen, Mesoliticum, Neolithicum en Bronstijd
Peter

De pijlpunt lijkt, afgaand op de typologie (bewerking), Laat-Neolitisch of waarschijnlijker Bronstijd. Heb je deze artefacten vlak bij elkaar gevonden?
Op en nabij de stuifzanden van Budel, Zinkfabriek en Militairoefenterrein zijn artefacten uit vele culturen gevonden en te vinden. Verschillende Jong-Palaeolithische culturen, Mesoliticum, Neolithicum en Bronstijd
Peter
donckey
Hoi Peter !!
Ja deze artefacten lagen nog geen 30cm van elkaar! Ik zie dat je hier in de omgeving op de hoogte bent! Woon er vlakbij. Helaas de stuifzanden bij de Zinkfabriek is verboden gebied geworden. Inderdaad heb deze vlakbij gevonden bij het Grensmonument (zie foto) Misschien bij je bekend dat er ook vlakbij urnevelden liggen,richting Weert?
Ja deze artefacten lagen nog geen 30cm van elkaar! Ik zie dat je hier in de omgeving op de hoogte bent! Woon er vlakbij. Helaas de stuifzanden bij de Zinkfabriek is verboden gebied geworden. Inderdaad heb deze vlakbij gevonden bij het Grensmonument (zie foto) Misschien bij je bekend dat er ook vlakbij urnevelden liggen,richting Weert?
Groetjes,
Sylvia en Josje
Sylvia en Josje
Hallo Josje, mooie intressante vondsten. De pilpunt is een trapezium vormige Late Brontijd punt. Het ander voorwerp is een klingsteker uit de zelfde tijd. Peter(doncky) schreef dit ook al. Ik zou dit gebied vaker bezoeken als ik jou was maar dat zal je ook wel doen. Mooi hoor.
Groet Ben
0000000000
Hoi Ben en Peter
Geloof me, er wordt daar nog regelmatig wat gevonden. Je moet niet alleen van het terrein en natuur genieten, maar ook met je neus op de grond
Ik zal dit weekend nog meer foto's plaatsen, deze zijn enkele weken gevonden. Enne ik woon er 2.5km vanaf.
Welkom als je in de buurt bent.
Geloof me, er wordt daar nog regelmatig wat gevonden. Je moet niet alleen van het terrein en natuur genieten, maar ook met je neus op de grond

Welkom als je in de buurt bent.
Groetjes,
Sylvia en Josje
Sylvia en Josje