Vanmorgen 28-6 mooie prehistorische vondsten 3x
Vanmorgen 28-6 mooie prehistorische vondsten 3x
Goedemorgen.
Vanmorgen al vroeg gaan wandelen met de hond. Na wandeling van ruim 2 uur was dit mijn resultaat deze morgen. Ik denk dat de regen zijn werk heeft gedaan om deze artefacten bloot te leggen.
Groetjes,
Sylvia en Josje
Sylvia en Josje
Re: Vanmorgen 28-6 mooie prehistorische vondsten 3x
Wow Josje, je zit daar goed, maak er daar het beste van, want probeer ze maar eens te vinden zonder goede locatie!
Duys
Duys
hoi Erwin.
Ik zoek niet op een vaste plaats. Het gebied is daar mega groot.
Het is zo dat er veel kapot wordt gereden,door tanks,jeeps,militaire oefeningen,crossmotoren,ect ect.Ook ander wandelaars daar vinden wel eens wat.
Ik zoek niet op een vaste plaats. Het gebied is daar mega groot.
Het is zo dat er veel kapot wordt gereden,door tanks,jeeps,militaire oefeningen,crossmotoren,ect ect.Ook ander wandelaars daar vinden wel eens wat.
Groetjes,
Sylvia en Josje
Sylvia en Josje
Hallo Josje, nou jij maakt er wat van hoor. De grote vondst is een half fabricaat van een Neolitisch vuistbijltje. Vuursteen. DE RUWE KANT IS NOG AANEZIG. De rest lijken mij afslagen daar kan ik niets van maken. inderdaat prima zoeken na regen of flinke wind. leuke vondsten hoor.
Groet Ben
0000000000
Prachtig Josje!
Doet me terug denken aan de vele uren die ik in de jaren tachtig en negentig van de vorige eeuw (dat klinkt oud toch
) in dit gebied heb doorgebracht. In de jaren tachtig heb ik meegewerkt aan een bodemkundig onderzoek in dit gebied. Toen was men ook bezig het bronstijdgrafveld nabij de Weerterbergen op te graven, te reconstrueren en er een soort openlucht museum van te maken. Vaak ging we een weekendje of een midweekje in het vakantiepark zitten want helaas ligt Budel en omgeving niet bij mij om de hoek (165 km)
Kan je misschien ook een foto maken van de achterzijde van dat grotere werktuig? Dan kan je namelijk zien of dit artefact bifaciaal (tweezijdig) is bewerkt of een gladde achterzijde met slagbult heeft. Dit kan misschien meer uitsluitsel geven over het gebruik van dit artefact.
Peter
Doet me terug denken aan de vele uren die ik in de jaren tachtig en negentig van de vorige eeuw (dat klinkt oud toch

Kan je misschien ook een foto maken van de achterzijde van dat grotere werktuig? Dan kan je namelijk zien of dit artefact bifaciaal (tweezijdig) is bewerkt of een gladde achterzijde met slagbult heeft. Dit kan misschien meer uitsluitsel geven over het gebruik van dit artefact.
Peter
donckey
Peter,
Wat leuk dat jij daar hebt mogen werken zeg! Misschien heb ik je daar wel gezien!
Ik zal wat foto's sturen. Hoop niet dat de webmaster hier van gek word.
Ik hoop dat je met deze foto's wat meer uitsluitsel krijgt. Ben zeer benieuwd!
Wat leuk dat jij daar hebt mogen werken zeg! Misschien heb ik je daar wel gezien!
Ik zal wat foto's sturen. Hoop niet dat de webmaster hier van gek word.
Ik hoop dat je met deze foto's wat meer uitsluitsel krijgt. Ben zeer benieuwd!
Groetjes,
Sylvia en Josje
Sylvia en Josje
Ben geen fotograaf maar ,heb het althans geprobeerd om wat te schieten.Heb ze meteen bijgesneden.
P.S
Trouwens de maten staan in de voorgaande afbeeldingen.
Groetjes,
Sylvia en Josje
Sylvia en Josje