Sainte-Marie-aux-Mines - 26-29 juni 2014

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Sainte-Marie-aux-Mines - 26-29 juni 2014

Bericht door Frederik » 21 mei 2014, 13:05

De beurs in Sainte-Marie-aux-Mines is één van de bekendste en zeker één van de meest interessante beurzen in Europa.
Ik ben er vorig jaar voor de eerste keer geweest en vond het een bijzonder gezellige ervaring. Een hele hoop mensen kunnen ontmoeten, zij het in de meeste gevallen toevallig. Wellicht ben ik evenveel forumleden voorbij gelopen zonder het te weten.
Zijn er nog Fossiel.netters die dit jaar gaan? Zo ja is het misschien een idee om een soort Fossiel.net kennismakingsmoment in te lassen voor een korte ontmoeting?

Meer info over de beurs:
http://www.sainte-marie-mineral.com/fr/

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

mike
Antw: Sainte-Marie-aux-Mines - 26-29 juni 2014

Bericht door mike » 21 mei 2014, 19:10

aanbod ook op do & vrijdag geldig ??
;)

grtn,mike

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 21 mei 2014, 21:50

Wij gaan op zaterdag en zondag, dus deze keer gaan we elkaar moeten missen denk ik. :D

Niets belet je trouwens om ook vrijdag een ontmoetingsmomentje in te lassen.

[Bewerkt door Frederik op 22-05-2014 om 09:15 NL]

something (TH Huxley)

ivok

Bericht door ivok » 22 mei 2014, 08:45

ik ook van de partij...

maar ik zie dat Fred een kritiek stukje info heeft weg gelaten.
streekbiertje.....

oeps...

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 25 jun 2014, 17:01

Aftellen naar een weekend van mensen ontmoeten, socializen en bijpraten, fossielen ontdekken en genieten van de sfeer en omgeving. En dat hopelijk met een beetje goed weer, al ben ik er niet helemaal gerust in.
Zoals eerder gezegd, als je ook gaat en je wil afspreken, stuur maar een mailtje.

something (TH Huxley)

ivok

Bericht door ivok » 29 jun 2014, 13:49

Nog bedankt Frederik en Stijn
Ik en collega waren zeer content met huisje en jullie als reisleider op de beurs zelf

Ook vermeldenswaardig beide heren kunnen behoorlijk woordje Frans wat erg handig is tijdens onderhandelen of eten bestellen. Voor je het weet heb je de verkeerde wijn bij het eten besteld.

Beurs was leuke ervaring, het weet tijdens de beurs wat minder.
Veel gezichten gezien, net iets meer via een Duits forum dan hier volgens mij

[Bewerkt door ivok op 29-06-2014 om 13:49 NL]

oeps...

JunkieXL
Been thanked: 1 time

Bericht door JunkieXL » 29 jun 2014, 20:51

Ik ben donderdag een dag geweest en deze uitgave viel me eigenlijk dik tegen.
De beurs is stukken minder strak geregeld als in de tijd van de oude organisator, geld verdienen is goed maar de huidige vorm is zowel voor de handelaren als voor het "normale" bezoekers gewoon een draak van een evenement geworden.
De drukste dagen waren dit jaar de dinsdag en woensdag. Een aantal bevriende handelaren vertelden dat er op dinsdag al hele hordes particulieren rondliepen met als gevolg dat eentje het vrijdag al voor gezien hield (zijn handelswaar was "op")
De organisatie verkoopt handelaarskaarten inmiddels aan elke gegadigde voor 50 Euro pp, heeft daarnaast de vrijdag naast de gebruikelijke donderdag tot handelaarsdag verklaard (gewoon om een bak extra geld te kunnen vangen) met als gevolg dat de zaterdag weliswaar heel goedkoop lijkt maar dat die wel inhoudt dat een flink aantal verkopers al naar huis is (specifiek op het gebied van fossielen).

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 30 jun 2014, 11:32

Mee eens. Als sociaal event, voor netwerken, biedt een bezoekje een enorme meerwaarde. Maar je merkt duidelijk dat de commerciële kaart getrokken wordt, ook door de toenemende hoeveelheid schmuck.
In het weekend hadden we ook nog eens regen, regen. Ik denk dat wie eerder in de week ging geen ongelijk had :D
De organisatie zal toch moeten opletten dat het evenement zichzelf niet opblaast op deze manier.

something (TH Huxley)

JunkieXL
Been thanked: 1 time

Bericht door JunkieXL » 30 jun 2014, 15:11

Klopt helemaal,

Wat echt een misser was waren de toegevoegde locaties dit jaar. De 'nieuwe" aanmelders waren dit jaar weggestopt op een aantal extra locaties (in totaal dit jaar vier locaties). Dat in combinatie met het aantal scanpoortjes zorgde ervoor dat een aantal verkopers op een locatie waren beland waar vrijwel geen publiek langs kwam en dat is niet bevordelijk voor de verkoop.
Een beurs hoort gewoon te bestaan uit één dag opbouwen, één handelaarsdag en daarna gewoon toegangkelijk zijn voor het overige publiek. Nu zijn er dus 4 handelaarsdagen waar tegen een belachelijk hoge toegangsprijs enkel gewoon publiek op af komt (met geen enkel ander doel dan de kas van de organisatie te spekken) gevolgd door slechts twee dagen voor de verzamelaar waarbij een flnk aantal verkopers alweer huiswaarts is en de glimmers echt de overhand hebben. Ik houdt het maar op een mix tussen de franse slag en een te ver doorgedrukt commercieel belang (waarbij ik me niet voor kan stellen dat dit op de lange termijn goed gaat zijn voor de beurs zelf.

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 30 jun 2014, 15:56

Eén van mijn contacten was zodanig in een hoekje gestopt dat ik echt heb moeten zitten zoeken (ok, toegegeven, ik had 'm vooraf niet op het plannetje opgezocht).
Over welke toegevoegde locaties heb je het? Want bij mijn weten verschilde de layout niet zo heel erg in vergelijking met vorig jaar.
Want als er daadwerkelijk 4 extra plekjes waren in vergelijking met vorig jaar heb ik die gewoon helemaal gemist denk ik :D

something (TH Huxley)

Plaats reactie