Sainte-Marie-aux-Mines - 26-29 juni 2014
Antw: Sainte-Marie-aux-Mines - 26-29 juni 2014
Ik bedoelde dat er dit jaar 4 lokaties waren ipv 2 vorig jaar. d.w.z. mineralen-fossielen en juwelen/edelstenen
er waren twee nieuwe plekken
De ene was in het overdekte zwembad en de andere zat buiten het mineralen-fossielen terrein en daar zat een belevenispark voor kinderen en nog meer handelaren, er moest ook opnieuw voor worden ingescand en druk was het er zeker niet.
er waren twee nieuwe plekken
De ene was in het overdekte zwembad en de andere zat buiten het mineralen-fossielen terrein en daar zat een belevenispark voor kinderen en nog meer handelaren, er moest ook opnieuw voor worden ingescand en druk was het er zeker niet.
Dat parc Jules Simonet was er vorig jaar ook al hoor. Maar het was voor veel mensen inderdaad zoeken. Dat zal wel zijn weg vinden denk ik. Al vond ik het daar dit jaar minder interessant als vorig jaar. Maar dat kan aan mijn voorkeur liggen.
Het zwembad was er trouwens ook al vorig jaar, als expo ruimte dan. Of is er nog een ander zwembad? Stonden daar nu standhouders? Dan heb ik dat alvast gemist. Nu ja, alles zien kan daar toch niet.
mvg stijn
Het zwembad was er trouwens ook al vorig jaar, als expo ruimte dan. Of is er nog een ander zwembad? Stonden daar nu standhouders? Dan heb ik dat alvast gemist. Nu ja, alles zien kan daar toch niet.
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Grote drukte in het dorpje beneden...
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Een paar impressie van fossielen die er te zien zijn. Het ene al wat authentieker dan het andere.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
... en natuurlijk mogen deze beestjes niet ontbreken.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Spijtig dat ik er dit jaar niet kon geraken.
De gehoornde Cyphaspis familie is indrukwekkend. Dit stuk op deze manier prepareren is fenomenaal. Het prijskaartje zal wel in verhouding geweest zijn.
Lugo
De gehoornde Cyphaspis familie is indrukwekkend. Dit stuk op deze manier prepareren is fenomenaal. Het prijskaartje zal wel in verhouding geweest zijn.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Ik heb het niet nagevraagd. Dit soort stukken zijn leuk om te zien, maar daar stopt het dan ook. Ik prepareer ze liever zelf.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Zelf loop ik er nu 14 jaar rond,en dit van de eerste tot de laatste dag.Eigenlijk is er op die tijd niet zo veel veranderd.Enkele jaren terug is de smuck verhuisd naar de markt.Een goede zaak.Drie jaar terug is het park bijgekomen.Was toen beter als nu.Was nu meestal omgevormd tot kinderplein.Het theater is steeds een verkoopplaats geweest voor exclusieve mineralen.Dit werd te klein en verleden jaar is het zwemdok bijgenomen.Dat er vrijdag al handelaars zijn vertrokken is waar.Dat ze uitverkocht zijn is niet waar.Het zijn telken jaren dezelfde personen die dat doen,en met deze reden,ze betalen een tafel,verkopen twee dagen ,doen hun inkopen en hun ingang is inbegrepen in hun huurprijs voor de tafel.Wat er wel was veranderd is de ingangsprijs,50 inplaats van 45 euro.De kaarten werden ook pas dinsdag afgeleverd en niet meer maandag zoals vroeger.En natuurlijk veel meer controle.Dat er veel verandering was in de standplaatsen hebben de handelaars aan hunzelf te danken.Plaatsen werden toegekend bij binnenkomst betaling en dat moet nu wel op voorhand,en dit was vroeger niet het geval.Nu is het de stad die dit alles inricht,vroeger particulier.
Theo
Wat er volgens mij (in tegenstelling tot bij de oude organisator) is veranderd is het aantal handelaarsdagen (van hooguit 2 naar 4) en de toekenning van de kaarten. Per standhouder kan een onbeperkt aantal kaarten toegangspassen worden besteld en ook een particulier kan gewoon een toegangspas voor dinsdag krijgen. Of dit wijs is of niet is aan de organisator maar naar mijn mening is dit gewoon een verkapte manier van geld vangen en zou een betere scheiding verstandiger zijn.
Overigens ontbraken digt jaar de echte topstukken (welisswaar onbetaalbaar maar toch leuk om te zien) van buiten Frankrijk. De wet aangaande tijdelijke invoer is veranderd en dus komen dergelijke stukken niet makkelijk Frankrijk meer in en uit.
Overigens ontbraken digt jaar de echte topstukken (welisswaar onbetaalbaar maar toch leuk om te zien) van buiten Frankrijk. De wet aangaande tijdelijke invoer is veranderd en dus komen dergelijke stukken niet makkelijk Frankrijk meer in en uit.
toch meen ik me te hebben gelezen dat er enig restrictive was voor particulieren tijdens de dealer days.
btw nrs en bedrijfsinfo moest worden overlegd.... controle hierop kan ik niks van zeggen, omdat ik er alleen de zaterdag was.
voor een first timer vond ik de beurs toch best indrukwekkend, ook een collega mee die met enig regelmaat Nederlandse beurzen bezoekt.
Mijn collega moest toegeven dat hetgeen wat aangeboden werd toch een heel andere caliber was dan op de locale beurzen.
btw nrs en bedrijfsinfo moest worden overlegd.... controle hierop kan ik niks van zeggen, omdat ik er alleen de zaterdag was.
voor een first timer vond ik de beurs toch best indrukwekkend, ook een collega mee die met enig regelmaat Nederlandse beurzen bezoekt.
Mijn collega moest toegeven dat hetgeen wat aangeboden werd toch een heel andere caliber was dan op de locale beurzen.
oeps...