Plioceen Estepona-spanje
Plioceen Estepona-spanje
Hallo, ik heb een vraagje. Ben net terug uit Andalusie en heb wat lokaties gevonden uit het Plioceen (Zanclien of Piacenzian). De afzettingen waren grijze klei(leem) Bovenaan de foto rechts staan enkele koralen afgebeeld, op de tweede rij staan er twee waar van ik denk dat dat Ceratocyatus sp. zijn. Op de bovenste rij drie stuks waarvan ik de naam niet ken. Ze zij wat dikker en kort gedrongen. Verder een Tetra koraal en een Flabellum sp.
Wie kan mij hierover iets vertellen.
0000000000
Antw: Plioceen Estepona-spanje
Hallo Duys, bedankt voor de benaming ik ken deze koralen alleen uit het Mioceen van Miste. De kuststrook van Spanje(Gibr- Murcia) is totaal ander materiaal met veel meer koralen en kiezelsponzen dan ons bekende Plioceen. Ik hed aardig wat monsters meegenomen, voor al om de Foraminiferen.
Bedankt, groet Ben.
0000000000
Antw: Plioceen Estepona-spanje
Hallo Duys, bedankt voor je Link van Estepona maar die heb ik zelf al. Ik heb ArieW.Janssen van Naturalis gemaild maar die wist er niets over te vertellen. Het stukje dat hij hier over schreef is allles. De monsters heeft hij van andere mensen. Maar inmiddels heb ik twee lokaties waar je de monsters zo kan opscheppen. Een was er nog onbekend. Deze bevat voor mij nog onbekend materiaal. Janssen wist mij te vertellen dat zoeken en uitvoeren van materialen in Spanje verboden is.
Groet Ben.
Ik zal eerdaags wel weer wat plaatsen.over het gebied.
0000000000