Ik zoek hulp bij fossielen/mineralen zoeken voor mijzelf en dochter

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Indagator
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Ik zoek hulp bij fossielen/mineralen zoeken voor mijzelf en dochter

Bericht door Indagator » 05 jul 2014, 21:23

Mc_Crabs schreef:
Wanneer een groeven word betreden, vergeet dan vooral je eigen veiligheid niet, das o zo belangrijk. Laat niemand je wijs maken dat je ook zonder kunt of mag.

- Helm
- Bril
- Handschoenen
- Schoenen
- Kniepads
- Broek
- Jas
Hoi Mc_Crabs,

Een broek lijkt me inderdaad handig en schoenen ook :D Maar ik neem aan dat je dan een lange broek bedoeld en dicht stevig schoeisel. Een aantal van de dingen die je hier aangeeft zijn optioneel (bril; kniepads) of roepen alleen maar meer vraagtekens op zoals je het hierboven hebt beschreven (wees duidelijk in je beschrijving; anders heeft ze gewoonweg niks aan je goedbedoelde advies).

Bij het betreden van een groeve is het opvolgen van de veiligheidsinstructies die de begeleiding in de groeve aangeeft het belangrijkste.

Groeten,
Arno

[Bewerkt door Indagator op 06-07-2014 om 19:03 NL]

Hfransje
Contacteer:
Antw: Ik zoek hulp bij fossielen/mineralen zoeken voor mijzelf en dochter

Bericht door Hfransje » 07 jul 2014, 17:51

Afbeelding

mijn foto is een afbeelding die ik heb van de fossil hunter.nl , vindplaats in Zeeland, Cadzand. wie weet waar ik het beste kan zoeken naar fossielen. het is me uit de beschrijving niet duidelijk.

Groetjes Heidi

djordy

Bericht door djordy » 07 jul 2014, 18:49

Hallo,
Onlangs is het strand in Cadzand opgespoten met een laag van 6 meter schoon noordzeezand (zonder fossielen) waardoor de meeste fossielen nu veel te diep begraven liggen. Op enkele plaatsen vooral bij het Zwin en Zwarte Polder is er wel nog wat te vinden, vaak beperkt het zich tot kleinere plaatsen (aaneenspoelingen en bepaalde gruislijnen) waardoor ik deze moeilijk kan beschrijven. Als je toch graag naar Cadzand wil gaan kan ik ook eens die richting uitzakken om je wat te helpen met het vinden van fossielen.
Mvg djordy

Carcharoides
Has thanked: 3 times
Contacteer:
Antw: Antw: Ik zoek hulp bij fossielen/mineralen zoeken voor mijzelf en dochter

Bericht door Carcharoides » 07 jul 2014, 20:36

hfransje schreef:
mijn foto is een afbeelding die ik heb van de fossil hunter.nl , vindplaats in Zeeland, Cadzand. wie weet waar ik het beste kan zoeken naar fossielen. het is me uit de beschrijving niet duidelijk.
Leuk dat je op mijn website bent geweest. ;)
Je moet op het strand lopen en kijken naar wat er in het zand ligt. ;)
Maar zoals ik al op de site zeg, is er niet veel te vinden zo op het strand. Je doet er goed aan als je daar gaat zoeken met iemand zoals Djordy mee te gaan.

Groeten, Gerard

[Bewerkt door Gerard Verwey op 07-07-2014 om 20:37 NL]

Hfransje
Contacteer:

Bericht door Hfransje » 07 jul 2014, 23:46

Dank Gerard en Djordy. Ik had al wel zo'n vermoeden dat ik in het zand moest kijken, fijn dat ik nu een bevestiging heb ;)
Djordy het zou heel fijn zijn als je een keer mee zou gaan. Ik zoek eerst een datum, weet namelijk nog niet hoe de vakantie gaat lopen.

Groetjes Heidi

djordy

Bericht door djordy » 08 jul 2014, 21:56

Ok, laat me dan wat weten ;)
Ikzelf kom vanuit Belgie dus we zien nog wel of we al dan niet bij het Zwin/Knokke of Cadzand/Nieuwvliet zullen zoeken

Hfransje
Contacteer:

Bericht door Hfransje » 09 jul 2014, 23:56

Dank :-)

Groetjes Heidi

Plaats reactie