Folkestone lower Gault clay Ammonieten ter determinatie gevraagd
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
Antw: Folkestone lower Gault clay Ammonieten ter determinatie gevraagd
Hier dan de eerste nieuwe foto's (deze keer wat minder gecropped zodat ze wat scherper blijven)
Foto 1&2: 2
Foto 3&4&5: 4
Foto 6&7: 5
- masteroffossiles
Foto 1&2: 8
3&4: 13
5&6: 14
7: 15
8: 16
- masteroffossiles
1&2: 19
3&4: 20
5&6: 21
7&8: 22
9&10: 23
11&12: 24
13&14: 25
- masteroffossiles
en dan de laatste post:
foto 1&2: 28
3&4: 29
5&6: 30
7&8: 31
9&10: 32
11&12: 33
13&14: 34
en dan heb ik ergens een telfout gemaakt of er eentje vergeten. Als het met deze foto's nog niet lukt dan laat ik het wel zitten, dan zijn de fossielen gewoon te donker en te klein om te fotograferen.
Alvast bedankt voor je inzet,
Gr,
Sander
ik ga voor E.lautus en niet bilobus
die E.nitidus zou wel kunnen
voor de rest kan ik je aan de hand van deze foto's niet verder helpen maar fragmentjes zijn lang niet allemaal determineerbaar. het lukt mij ook niet om alles te herkennen, het is dan met het vinden van een mooi gaaf en wat groter exemplaar dat ik het dan toch kan thuisbrengen. er bestaan erg veel soorten, in ieder bed verschilt de fauna, soms door evolutie(ammonieten waren erg modegevoelig
) en er zijn ook inwijkelingen. ik ben zeker dat nog niet alle ammonieten reeds gekend zijn; soms omdat ze toen zeldzaam waren (vb. Neophlycticeras destombesi) maar als een laag ontsloten wordt die op de tijdlijn verschilt kan die ongekende soorten bevatten. Er zijn dan nog soorten die als 2 druppels op een ander lijken maar toch totaal verschillend zijn (vb. Hengestites/Anahoplites)
groetjes
die E.nitidus zou wel kunnen
voor de rest kan ik je aan de hand van deze foto's niet verder helpen maar fragmentjes zijn lang niet allemaal determineerbaar. het lukt mij ook niet om alles te herkennen, het is dan met het vinden van een mooi gaaf en wat groter exemplaar dat ik het dan toch kan thuisbrengen. er bestaan erg veel soorten, in ieder bed verschilt de fauna, soms door evolutie(ammonieten waren erg modegevoelig

groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- masteroffossiles
Ah helaas, toch bedankt voor zover als je bent gekomen. normaal zou ik die kleine stukjes waarschijnlijk ook niet oprapen, maar ik wilde zoveel verschillende soorten vinden als dat ik kon in 4 uur, aangezien ik er waarschijnlijk niet meer kom (of over heel wat jaar pas). ben je trouwens ook bekend met de gastropoden en vissentanden uit de Gault klei?
Gr,
Sander
Gr,
Sander
- masteroffossiles
over nummer 19, ik zie dat alle Hysteroceras soorten een doorlopende ribbel hebben gevolgd door een ribbel die wat korter is, waarna weer een lange ribbel komt. soms is de lange met de korte gefuseerd. nummer 19 heeft twee lange ribbels en dan pas een kort, dit tweemaal en deze zijn niet gefuseerd. ik kan geen afbeeldingen van Hysteroceraten vinden die dit hebben, is het een pathologische of een ander genus?
Gr,
Sander
Gr,
Sander
zo regelmatig zijn ze niet, het gebeurt wel dat ze een ribbetje overslaan, een andere soort zie ik er niet in.
groetjes
groetjes
philippe