Schitterende vondsten Eben-emael.

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Jeroen
Antw: Schitterende vondsten Eben-emael.

Bericht door Jeroen » 08 apr 2006, 02:10

@Robert, Nou... het is wel mager maar nog niet zo erg.. Ik heb inmiddels wel redelijk wat fossiele schelpen, stukje hout wat niks weergt, een brachiopode in een steen en ook plantenresten in leisteen. Maargoed, helaas niet zelf gevonden zijn de barnsteen, trilobieten en ammonieten... Daar blijft nog een schone taak dus liggen.

@Sven, aan de andere kant zit inderdaad een holte!

Bedankt!

groeten
Jeroen

Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.

-j

Aldo
Contacteer:

Bericht door Aldo » 08 apr 2006, 03:31

@Arno en Sean: zijn jullie toevallig deze zondag in Eben Emael?
Ik ga altijd bovenaan bij steenafval zoeken (aan dat kasteeltje met die beelden op het dak).

Zou wel eens graag willen zoeken waar jullie altijd zijn, maar ben daar nog nooit geweest.

Groeten,
Aldo

Arno

Bericht door Arno » 08 apr 2006, 12:10

Hallo Aldo,

zie mailbox heb je en bericht gestuurd.

fossiel-hunter Arno

mammalboy

Bericht door mammalboy » 08 apr 2006, 13:53

ik vind beide vormen van verzamelen wel iets hebben.

Kopen doe ik alleen spullen die ik zelf niet kan vinden(bijv. spul uit amerika of madagascar) of dingen van gesloten vindplaatsen.

Maar zelf zoeken gaat toch wel voor. Dan kan je tenminste de echte topstukken of nieuwe soorten vinden en je kan nog eens als je de la opentrekt denken van:wouw, wat was dat toch een goede dag enz.

Groet, Ivo

zoeken is leven, leven is zoeken

Aldo
Contacteer:
Antw: Antw: Schitterende vondsten Eben-emael.

Bericht door Aldo » 09 apr 2006, 22:54

arno schreef:
Hallo Aldo,

zie mailbox heb je en bericht gestuurd.
Waarvoor dank!

Was voor ons een leuke, leerrijke dag.
Nu kan ik toch al een gezicht plaatsen bij de naam Arno, Sean en nog enkele andere.

wilfriednees

Bericht door wilfriednees » 21 apr 2006, 13:49

Fossielen Eben Emael

Complete wervels zijn niet zo frequent en ik zou dit zeker bijhouden.

fossielen Doel-Kallo

de foto toont een aantal schelpen uit de Lilloformatie, meer specifiek zanden van Oorderen. Dit is zeker Plioceen. De fauna is in niets te vergelijken met deze van Miste. Een vrij volledige fauna is afgebeeld in \'fossielen uit het 4e havendok bij Kallo, België\' van het Geologisch museum A\'dam

groeten, Wilfried

wilfriednees
Antw: Antw: Schitterende vondsten Eben-emael.

Bericht door wilfriednees » 21 apr 2006, 13:55

Jeroen schreef:
Ik ben het eens met eenieder die de het zelf vinden boven het simpelweg aanschaffen stelt..

Ook voor mij geldt dat die paar schelpen die ik in Doel heb gevonden mij eigenlijk een grotere voldoening geven dan bijvoorbeeld een gekochte mammoet atlas.

Alleen geldt denk ik ook dat wie fossielen wil vinden, ook daar eerst tijd moet vinden. En zolang dat in sommige gevallen altijd lastig is, vind ik dat ik het mij nog net kan permitteren om een enkele keer toch iets te kopen.

Bijgaand Doel schatten.

groeten, Wilfried

Gesloten