Afdruk huidje?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
iepstra
Afdruk huidje?

Bericht door iepstra » 28 jul 2014, 12:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beste allemaal,

Onze kinderen zijn druk bezig geweest om schatten te vinden in een beekje in Vaals. Ze hebben heel wat dingen gevonden, waarvan wij denken dat het Belemnieten zijn. Dit is de laatste foto. Ook vonden we een platte steen met iets wat een afdruk lijkt te zijn van een soort huidje? Klopt dit? Wat zou dat kunnen zijn. Zie de eerste twee foto's.

Groetjes van ons allemaal.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Afdruk huidje?

Bericht door Frederik » 28 jul 2014, 13:25

Hallo en welkom,

Leuke schatten hebben ze gevonden. De dingetjes op de tweede foto zijn inderdaad belenmieten uit het laat-krijt.
De platte steen lijkt me eerder iets kunstmatigs, een stukje van een tegel of zo.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

hubertus68
Has thanked: 47 times
Been thanked: 305 times
Antw: Afdruk huidje?

Bericht door hubertus68 » 28 jul 2014, 16:59

Hallo iepstra,

ik neem aan dat de kinderen in de Selzerbeek gezocht hebben. Deze ligt in de Kalksteen van Vijlen. Rond de beek tref je diverse fossielen aan bvb. versteende zeeegels, brachiopoden, schelpen en – zoals jullie gevonden hebben: Belemnieten (foto 3). Deze zijn zo'n 69 milljoen jaar oud.

Het stuk op foto 1 is zeker iets kunstmatigs. Het stuk op foto 2 kan ik niet herkennen. Misschien kan je een foto van de andere kant maken?

Groeten,
Oliver

Plaats reactie