Vondst 't Rooth. Afdruk Trilobiet?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Brammeman
Vondst 't Rooth. Afdruk Trilobiet?

Bericht door Brammeman » 07 aug 2014, 13:08

Afbeelding

Hoihoi,

Afgelope zaterdag ben ik wat gaan speuren in groeve 't Rooth, en behalve een drietal zee-egels, wat graafgang en veel gastropoda ben ik ook dit steentje tegen gekomen. Nu was mijn vraag: De afdruk die aanwezig is, kan het zijn dat deze afkomstig is van een kleine trilobiet? Of slaag ik de bal hier helemaal mis? Bedankt!

Groetjes

Dirk
Antw: Vondst 't Rooth. Afdruk Trilobiet?

Bericht door Dirk » 07 aug 2014, 13:12

Beste Bram,

Kleine teleurstelling voor je: trilobieten waren 66 miljoen jaar geleden, ongeveer de leeftijd van de mergel in 't Rooth, al een 180 mijoen jaar uitgestorven. Dat zal 'm dus niet zijn.
Ik denk als eerste aan een afdruk van een deel van een gastropode, een slakkenhuis.

Met collegiale groet,

Dirk

Brammeman
Antw: Vondst 't Rooth. Afdruk Trilobiet?

Bericht door Brammeman » 07 aug 2014, 13:24

Hoi Dirk,

Dank je voor het snelle antwoord! Vrij stom van me, maar inderdaad, mits wat opzoekingswerk had ik inderdaad moeten zien dat t Rooth 'Krijt' is en niet Devoon :s
Een teleurstelling is het in ieder geval niet. Zaterdag heb ik me kostelijk geamuseerd en heb wat mooie vondsten mee naar huis kunnen nemen. Een Trilobietje zal in de loop der jaren misschien nog wel onder de grond vandaan komen.

vriendelijke groeten

Bram

Plaats reactie