Hulp gevraagd, ik zoek een paar hele kleine fossielen/resten
- Carboon
- Has thanked: 430 times
- Been thanked: 525 times
Antw: Antw: Hulp gevraagd, ik zoek een paar hele kleine fossielen/resten
Okay, dit dus: http://en.wikipedia.org/wiki/1:12, toch?GeePoppenhuis schreef:
Mijn poppenhuis is in maat 1 op 12; dat maakt het ook zo moeilijk want dan is alles snel te groot.
Dan valt het best mee met de schaal. Zoals Frederik al aanhaalt, een object van 1 cm zou -in jouw poppenhuis- 12 cm groot lijken. Gelukkig zijn er best wel een aantal typen fossielen die in werkelijkheid sterk kunnen variëren in grootte. Zo heb je ammonieten van <1cm (zoals op de foto's in deze draad), maar ook exemplaren met een diameter rond 1m (1:100 kun je hiermee halen, mits je niet op de specifieke soort let).
Zal eens kijken of ik wat plakjes van versteende takken kan afzagen en polijsten; in het poppenhuis zouden dit dan plakken versteend hout van respectabele boomstammen kunnen zijn, want het moet natuurlijk wel kloppen met de schaal. Ben je ook geïnteresseerd in mineralen? Deze zouden in een 18e-eeuws rariteitenkabinet niet misstaan, denk ik, en ze bieden wat meer variatie in kleur. Kristallen komen in wijd uiteenlopende groottes voor, wat ze bruikbaar maakt "1 op 12". Verder een mailtje met je adres graag, dan weet ik waar het naartoe moet.
Tim
Op zoek naar groen in het zwart.
-
Antw: Hulp gevraagd, ik zoek een paar hele kleine fossielen/resten
Mensen,
Wat GEWELDIG dat jullie zo meedenken!
En zo creatief! Frederik, dat idee van die olifantstanden.... helemaal te gek
De schaal is inderdaad zoals jullie al zeiden, 1 cm is in werkelijkheid 12 cm.
En daar zijn inderdaad best mogelijkheden mee.
De reden dat ik daar heel voorzichtig in ben, is dat in de 18de eeuw dit soort zaken als heel apart en dus waardevol werden beschouwd.
Dus werd het in kasten tentoongesteld. Stofvrij, maar het benadrukte ook het belang en het ongewone ervan.
Kasten in miniatuur zijn niet groot, een behoorlijke kast meet vaak maar een cm. of 7 in breedte en een wat zal het zijn... 1,5 tot 2 cm. in diepte.
De ruimte tusse planken is maar heel beperkt.
Laden zijn van hele geringe hoogte dus daar passen alleen hele kleine dingen in zoals ministeentjes of minischelpjes of zo.
Nou kan de ruimte bovenop een kast ook benut worden maar dat is dus niet zoveel.
De verbinding van mn PC valt soms ineens uit dus als ik middenin iets van het forum verdwijn: vergeef me, ik doe het niet expres.
Ik zal vanavond een foto proberen te plaatsen van het kamertje en een miniatuurtje ook, om een idee te krijgen van de schaal.
Nogmaals, heel fijn dat jullie zo meedenken, bedankt!
[Bewerkt door GeePoppenhuis op 20-08-2014 om 17:08 NL]
[Bewerkt door GeePoppenhuis op 20-08-2014 om 17:11 NL]
Wat GEWELDIG dat jullie zo meedenken!
En zo creatief! Frederik, dat idee van die olifantstanden.... helemaal te gek

De schaal is inderdaad zoals jullie al zeiden, 1 cm is in werkelijkheid 12 cm.
En daar zijn inderdaad best mogelijkheden mee.
De reden dat ik daar heel voorzichtig in ben, is dat in de 18de eeuw dit soort zaken als heel apart en dus waardevol werden beschouwd.
Dus werd het in kasten tentoongesteld. Stofvrij, maar het benadrukte ook het belang en het ongewone ervan.
Kasten in miniatuur zijn niet groot, een behoorlijke kast meet vaak maar een cm. of 7 in breedte en een wat zal het zijn... 1,5 tot 2 cm. in diepte.
De ruimte tusse planken is maar heel beperkt.
Laden zijn van hele geringe hoogte dus daar passen alleen hele kleine dingen in zoals ministeentjes of minischelpjes of zo.
Nou kan de ruimte bovenop een kast ook benut worden maar dat is dus niet zoveel.
De verbinding van mn PC valt soms ineens uit dus als ik middenin iets van het forum verdwijn: vergeef me, ik doe het niet expres.
Ik zal vanavond een foto proberen te plaatsen van het kamertje en een miniatuurtje ook, om een idee te krijgen van de schaal.
Nogmaals, heel fijn dat jullie zo meedenken, bedankt!

[Bewerkt door GeePoppenhuis op 20-08-2014 om 17:08 NL]
[Bewerkt door GeePoppenhuis op 20-08-2014 om 17:11 NL]
Groetjes,
Gee
Veel mensen rennen hun hele leven voorbij de kleine dingen op jacht naar de grote dingen.
Tot ze op een dag beseffen dat de kleine dingen de grote dingen waren.
Gee
Veel mensen rennen hun hele leven voorbij de kleine dingen op jacht naar de grote dingen.
-
Hoi Walter,
Wat leuk dat je moeder ook een poppenhuis heeft, dan weet je waarschijnlijk ook wel hoe verslavend deze hobby is
.
Ik rijd al jaren geen auto meer en heb ook geen ander vervoer.
Buiten dat laat mijn lichamelijke toestand niet meer toe dat ik zoiets zou ondernemen.
Jammer maar helaas.
Als ik dat nog wel zou kunnen had ik er allang zelf opuit gegaan en was het niet nodig geweest jullie hiervoor lastig te vallen.
Daarom ben ik ook zo blij met de positieve respons
Wat leuk dat je moeder ook een poppenhuis heeft, dan weet je waarschijnlijk ook wel hoe verslavend deze hobby is

Ik rijd al jaren geen auto meer en heb ook geen ander vervoer.
Buiten dat laat mijn lichamelijke toestand niet meer toe dat ik zoiets zou ondernemen.
Jammer maar helaas.
Als ik dat nog wel zou kunnen had ik er allang zelf opuit gegaan en was het niet nodig geweest jullie hiervoor lastig te vallen.
Daarom ben ik ook zo blij met de positieve respons

Groetjes,
Gee
Gee
-
Hoi Carboon,
Mineralen zijn ook van harte welkom, inderdaad zag je die ook in rariteitenkabinetten.
En de schaal, daar zit je helemaal goed mee.
Ik heb zelf ook een paar mineralen (miniraaltjes), vroeger als kind heb ik er eens een paar gekocht op een mineralenbeurs.
Toen heb ik ook een gedroogd zeepaardje gekocht, een heel kleintje, maar dat heb ik later weggedaan omdat het zo stonk
). Daar heb ik nu wel spijt van maar ja berouw komt altijd na de zonde.
ik heb alleen een klein stukje bergkristal, ik geloof pyriet en een groen glimmend steentje
waar ik de naam van kwijt ben. Ik dacht dat het iets met koper te maken had.
Ontzettend leuk dat je zo meedenkt!
[Bewerkt door GeePoppenhuis op 20-08-2014 om 00:59 NL]
Mineralen zijn ook van harte welkom, inderdaad zag je die ook in rariteitenkabinetten.
En de schaal, daar zit je helemaal goed mee.
Ik heb zelf ook een paar mineralen (miniraaltjes), vroeger als kind heb ik er eens een paar gekocht op een mineralenbeurs.
Toen heb ik ook een gedroogd zeepaardje gekocht, een heel kleintje, maar dat heb ik later weggedaan omdat het zo stonk

ik heb alleen een klein stukje bergkristal, ik geloof pyriet en een groen glimmend steentje
waar ik de naam van kwijt ben. Ik dacht dat het iets met koper te maken had.
Ontzettend leuk dat je zo meedenkt!
[Bewerkt door GeePoppenhuis op 20-08-2014 om 00:59 NL]
Groetjes,
Gee
Gee
-

Hallo allemaal,
Zoals beloofd hier de foto's.
Op de ene foto zie je het poppenhuis, in de omcirkelde ruimte komt het rariteitenkabinet.
De ruimte is 44 cm. breed, 27 cm. hoog en 36 cm. diep. Daar gaat nog wat vanaf voor de muren en vloer.
Ik had geen foto waarvan je echt een idee krijgt van de schaal dus ik heb deze van internet geplukt.
Het is een poppenhuiskastje, door de hand erbij krijg je een idee van de grootte.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben

Groetjes,
Gee
Gee
-

Beste Spongebob,
Vandaag vond ik je envelop zoals op de foto in de bus, er in je briefje.
Helaas was de envelop kapot en leeg.
Ik heb een klacht verstuurd naar de post maar op internet lees ik dat dit vaak voorkomt en dat de post er weinig tegen doet.
Ik baal er ontzettend van dat de envelop leeg is (gehaald) maar ik lees in wat je geschreven hebt wat je gestuurd hebt, hartstikke bedankt voor de moeite en wat leuk dat je verschillende dingen hebt gestuurd!
Heel jammer dat dit is gebeurd maar van jou vind ik het helemaal top!!! Ontzettend bedankt!!!!
Groetjes,
Gee
Gee
-
Als er nog iemand is die het aandurft me iets te sturen, kun je ook je adres even doormailen.
Ik stuur je dan een aan mijzelf gerichte, gefrankeerde bubbeltjes envelop toe.
Bubbeltjesenveloppen zijn minder makkelijk open te scheuren.
Ik stuur je dan een aan mijzelf gerichte, gefrankeerde bubbeltjes envelop toe.
Bubbeltjesenveloppen zijn minder makkelijk open te scheuren.
Groetjes,
Gee
Gee
-
sorry
dubbel peplaatst
[Bewerkt door GeePoppenhuis op 23-08-2014 om 21:34 NL]
[Bewerkt door GeePoppenhuis op 23-08-2014 om 21:34 NL]
Groetjes,
Gee
Gee
- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 634 times
Is niet zo'n ramp hoor; d'r zijn veel ergere dingen in de wereld.
De envelop plakte al niet zo goed (vandaar de extra plakbandjes).
Misschien zijn ze er vanzelf uitgevallen.
Ik probeer het nog een keer met eenzelfde soort fossieltjes.
De envelop plakte al niet zo goed (vandaar de extra plakbandjes).
Misschien zijn ze er vanzelf uitgevallen.
Ik probeer het nog een keer met eenzelfde soort fossieltjes.
Time fades away (Neil Young)
-
nee niet het eind van de wereld maar ik ben er de hele dag al goed ziek van, ik baal er zó ontzettend van!
Doet iemand zoiets voor me gebeurt er dit.
Kan dr gewoon niet van slapen ha.
Als je wilt stuur ik je een bubbeltjesenvelop maar dan moet je me je adres wel even mailen; heel erg bedankt voor de eerste poging, als je nog een poging wilt doen super bedankt!
Doet iemand zoiets voor me gebeurt er dit.
Kan dr gewoon niet van slapen ha.
Als je wilt stuur ik je een bubbeltjesenvelop maar dan moet je me je adres wel even mailen; heel erg bedankt voor de eerste poging, als je nog een poging wilt doen super bedankt!
Groetjes,
Gee
Gee