haaientandjes en schelpen

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Jane Meijer
haaientandjes en schelpen

Bericht door Jane Meijer » 21 aug 2014, 10:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb helaas geen macrolens, het deze tandjes op De Kaloot gevonden. Ik neem aan dat het niet voldoende te zien is voor jullie uit welke periode ( en als het al oud is? ) deze zaken afkomstig zijn? Ik heb geen enkele ervaring met het vinden en of zoeken van fossielen maar loop wel altijd met mn "neus op de grond" en zou het leuk vinden hier iets meer van te weten. Ik had nog een foto van een schelp maar krijg het bericht dat het bestand groter is dan 600000 bytes??? Wat moet ik doen om meerdere foto's te kunnen plaatsen?

[Bewerkt door Jane Meijer op 21-08-2014 om 10:58 NL]

Jane Meijer

djordy
Antw: haaientandjes en schelpen

Bericht door djordy » 21 aug 2014, 11:22

Hallo
1 van de haaientanden valt inderdaad moeilijk te maken om welke soort het gaat, meestal zijn slechts de gave exemplaren op naam te brengen alhoewel ik misschien toch een C. hastalis zie liggen, maar hier zijn betere foto's voor nodig
2 Ostrea edulis (gewone oester) de ouderdolm hiervan kan varieren van recent tot plioceen
3 oestertje, de naam moet ik schuldig blijven
4 glycymeris sp. De soortnaam kan ik voorlopig nog niet bepalen. Deze schelp heeft een pliocene ouderdom. (Ongeveer 3600000 jaar oud)

Jane Meijer
Antw: haaientandjes en schelpen

Bericht door Jane Meijer » 21 aug 2014, 11:42

Wauw!! Wat leuk zeg! Dat schelpje (4: glycymeris ) dat zo oud is!
Ik zal proberen van de haaientandjes betere foto's te maken en stuur ze dan in!
Hoe kan ik nog meer foto;s in zenden omdat ik het bericht krijg dat de bestanden te groot zijn?

Jane Meijer

Plaats reactie