Middenhand /voetwortelbeen ??
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Middenhand /voetwortelbeen ??

Afgelopen Dinsdag dit bot ik vermoed midden hand of voetwortel been ,mijn eerstse gedachte gaat uit naar Mammoet,of neushoorn
Met wat vergelijking kom ik uit op ,of / scophiod of magnum / of cuboid .
Hoewel het wel wat verrold is
Zit ook nog in de richting knieschijf te denken,er zijn aan twee zijde's wat vaten voor meer bloed toevoer te zien ,ik kom er (nog)niet uit
Wie wel?
Afmetingen 5,5 cm lang / 5,0 cm breed en 2,2 cm dik
Groet
Huug
Antw: Middenhand /voetwortelbeen ??
Ik denk eerder een wervellichaam dat heel erg versleten is tijdens transport. Je ziet her en der waar de doornige uiteinden hebben gezeten.
Welk beest dat gaat vast niet meer lukken
Gr Maarten
Welk beest dat gaat vast niet meer lukken

Gr Maarten
maarten76
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
- Optimo
Hallo Maarten de foto's geven misschien een iets vertekend beeld,
Maar ik zal het in overweging nemen,ik ga toch eerst voor wortelbeentje en wel hier om ,Als ik het vergelijk met de wervel stukken die ik heb lijkt het niet op de structuur van het wervel centraal ,er zou nog iets van de holle kant te zien moeten zijn wat hier niet het geval is ook zijn de platte zijden hier voor te massief wat ook bij wortelbeenderen te zien is.
Maar ik zal het in overweging nemen,ik ga toch eerst voor wortelbeentje en wel hier om ,Als ik het vergelijk met de wervel stukken die ik heb lijkt het niet op de structuur van het wervel centraal ,er zou nog iets van de holle kant te zien moeten zijn wat hier niet het geval is ook zijn de platte zijden hier voor te massief wat ook bij wortelbeenderen te zien is.
-
- Been thanked: 45 times
Hallo, het is erg beschadigd en van een relatief jong dier. Mijn voorzichtige determinatie is een fragment van één van de cuneiformen van een mammoet. (in het enkel gewricht)
Charlie
- Optimo
Charlie bedankt voor je antwoord zou het misschien ook een unciform kunnen zijn?
Het stuk heeft inderdaad door de tijd wat geleden,in de huidige staat is er enige gelijkenis in te zien.
Maar het zal zonder direct vergelijking's materiaal moeilijk worden om een juiste determinatie te krijgen vermoed ik.
gr
Huug
Het stuk heeft inderdaad door de tijd wat geleden,in de huidige staat is er enige gelijkenis in te zien.
Maar het zal zonder direct vergelijking's materiaal moeilijk worden om een juiste determinatie te krijgen vermoed ik.
gr
Huug
-
- Been thanked: 45 times
Het zou kunnen, maar ik ben bang dat het bij veel stukken kan passen.
Charlie