Even voorstellen

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Plaats reactie
andersschinkel
Even voorstellen

Bericht door andersschinkel » 25 aug 2014, 19:53

Beste fossielnetters,

Gisteren plaatste ik al (over-)enthousiast een berichtje in het determinatieforum, zonder mezelf eerst fatsoenlijk voor te stellen! Dat is niet netjes, dus hierbij alsnog: mijn naam is Anders Schinkel, ik ben geboren in Kampen in 1979, ik ben filosoof van beroep (blijft raar klinken) en werk aan de Vrije Universiteit, bij de faculteit Psychologie en Pedagogiek. Een interesse voor geschiedenis heb ik ook van kinds af aan gehad - ik heb daarom ook geschiedenis gestudeerd, maar ben later in de filosofie verdergegaan. Verder heb ik altijd graag in de natuur gewandeld; en daar is mijn belangstelling voor fossielen door aangewakkerd. In Engeland vonden mijn vrouw en ik jaren terug wandelend in de buurt van Whitby namelijk de eerste mooie fossielen; vorig jaar kwam daar een aantal bij uit de Pennines en de Eden Valley, waar ik deze zomer ook weer enkele fossielen gevonden heb. (Mijn eerste fossielen kreeg ik echter van een biologieleraar, in de tweede klas van de middelbare school geloof ik; haaientanden en dergelijke - vond ik toen ook al fantastisch.)

Ik heb nog niet veel verstand van fossielen en geologie, maar hoop in de toekomst wel de tijd te vinden daar wat aan te doen door erover te lezen. (Literatuurtips zijn welkom!)

Op internet kwam ik fossielnet al gauw tegen, een prachtige website en database waar ik in de toekomst ook aan hoop bij te dragen. (Wie weet zijn de foto's die ik gisteren plaatste van - naar ik vermoed - Dibunophyllum bipartitum een beginnetje?)

Ik kijk ernaar uit jullie online en wie weet ook speurend en gravend tegen te komen!

Hartelijke groeten,

Anders Schinkel

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Even voorstellen

Bericht door Frederik » 27 aug 2014, 11:14

Welkom Anders!
Ik heb je berichtje even uit off-topic gevist en in deze sectie geplaatst.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

andersschinkel
Antw: Even voorstellen

Bericht door andersschinkel » 27 aug 2014, 20:26

Dank je, Frederik. Ik had even over het hoofd gezien dat dit ook de plek was voor nieuwe leden om zich voor te stellen.

Plaats reactie