Zuid-Limburg
- Spongebob
- Has thanked: 434 times
- Been thanked: 656 times
Antw: Zuid-Limburg
E.T. is back!

Waarom bijzonder? Misschien zijn er wel meerdere groeves bij Cotessen?scherven schreef:
hallo, Paul heeft verml. in de bekendste groeve wand zitten hakken De Heimansgroeve Cottesen. Dat hij niet betrapt is bijzonder.
Je staat wel erg snel met je oordeel klaar.
Bij de bekende Heimansgroeve zullen toch wel borden staan, neem ik aan.
Time fades away (Neil Young)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Daar staan blijkbaar wel borden: http://www.plaatsengids.nl/natuur-en-re ... heimansgro
Dat zal 'm dan toch niet geweest zijn.
[Bewerkt door Frederik op 15-09-2014 om 22:35 NL]
Dat zal 'm dan toch niet geweest zijn.
[Bewerkt door Frederik op 15-09-2014 om 22:35 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Lijkt mij wel normaal op het forum,dat mensen al veroordeelt worden op wat ze doen of om wat ze hebben gevonden.
Je plaats hier iets,je krijgt een hoop zever !
Zijn jullie van de forumpolitie ?
Het gaat om de vondst,wat is het ? daar draait volgens mij het forum rond .
Niet om ,of waar je mag komen of niet,moet je dan telkens een volledige uitleg geven waar je wat hebt gevonden,en of het legaal is of niet.
Het gaat hem op dit forum voornamelijk om de fossielen en niet over vindplaatsen dacht ik zo.
Ik word het ook stilaan beu,met al het gezeik over wat je waar vind,het gaat er over wat je vind ,vind ik !
één iets weet ik zeker,als je niet gaat zoeken vind je zeker niets :)hoe meer je gaat zoeken hoe meer geze.......
VRG Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 15-09-2014 om 23:56 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 15-09-2014 om 23:58 NL]
Je plaats hier iets,je krijgt een hoop zever !
Zijn jullie van de forumpolitie ?
Het gaat om de vondst,wat is het ? daar draait volgens mij het forum rond .
Niet om ,of waar je mag komen of niet,moet je dan telkens een volledige uitleg geven waar je wat hebt gevonden,en of het legaal is of niet.
Het gaat hem op dit forum voornamelijk om de fossielen en niet over vindplaatsen dacht ik zo.
Ik word het ook stilaan beu,met al het gezeik over wat je waar vind,het gaat er over wat je vind ,vind ik !
één iets weet ik zeker,als je niet gaat zoeken vind je zeker niets :)hoe meer je gaat zoeken hoe meer geze.......
VRG Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 15-09-2014 om 23:56 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 15-09-2014 om 23:58 NL]
strandjutters
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hallo Pascal,
ik ben niet eens met jou mening.
Ten eerste is een determinatie zonder informatie over een vindplaats in de meeste gevallen niet mogelijk. Maar dat weet jij ook hoor.
Als iemand in een geologisch monument gaat hakken, dan mag (of: moet) gezegd worden dat dit verboden is. Anders heb je volgende week een tiental fossielzoekers in de wand hangen.
Geologische monumenten zijn waardevol – ook voor de komende generaties.
Dit heeft niets met 'forum-politie' te maken maar wel met een respectvolle omgang met deze monumenten en de natuur.
Verder zitten hier heel veel kinderen op het forum. Will je deze gaan zeggen dat het in orde is illegal een groeve binnentestappen? Nou ja...
Groeten,
Oliver
[Bewerkt door hubertus68 op 16-09-2014 om 07:29 NL]
ik ben niet eens met jou mening.
Ten eerste is een determinatie zonder informatie over een vindplaats in de meeste gevallen niet mogelijk. Maar dat weet jij ook hoor.
Als iemand in een geologisch monument gaat hakken, dan mag (of: moet) gezegd worden dat dit verboden is. Anders heb je volgende week een tiental fossielzoekers in de wand hangen.
Geologische monumenten zijn waardevol – ook voor de komende generaties.
Dit heeft niets met 'forum-politie' te maken maar wel met een respectvolle omgang met deze monumenten en de natuur.
Verder zitten hier heel veel kinderen op het forum. Will je deze gaan zeggen dat het in orde is illegal een groeve binnentestappen? Nou ja...
Groeten,
Oliver
[Bewerkt door hubertus68 op 16-09-2014 om 07:29 NL]
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Oliver,je hebt 100% gelijk met wat je zegt.
Maar het is toch nog niet zeker dat het stuk uit deze beschermde wand komt ?
VRG Pascal
Maar het is toch nog niet zeker dat het stuk uit deze beschermde wand komt ?
VRG Pascal
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Tijd om wat gas terug te nemen, heren.
Ten eerste is helemaal niet duidelijk uit welke wand deze steen komt. Laat ons hopen dat ze niet uit de beschermde wand komt, want dat zou inderdaad akelig zijn, zeker omdat Gizmo zelf zei dat er al eerdere haksporen zijn.
Voorts lijkt mij dat Gizmo niet in de wand had gezocht als hem duidelijk was geweest dat dit verboden was.
Tot slot: het lesje is nu wel duidelijk gespeld. Eénieder die dit topic leest weet intussen dat hakken in een geologisch monument not done is. Laat ons dit nu even het voordeel van de twijfel geven, en de toon matigen.
Misschien is het geen slecht idee dat Gizmo even voor zichzelf uitmaakt waar deze steen precies vandaan komt. Als de oorsprong idd de beschermde Heimansgroeve is (en daar staat een bord), dan kunnen we dit topic beter sluiten.
Ten eerste is helemaal niet duidelijk uit welke wand deze steen komt. Laat ons hopen dat ze niet uit de beschermde wand komt, want dat zou inderdaad akelig zijn, zeker omdat Gizmo zelf zei dat er al eerdere haksporen zijn.
Voorts lijkt mij dat Gizmo niet in de wand had gezocht als hem duidelijk was geweest dat dit verboden was.
Tot slot: het lesje is nu wel duidelijk gespeld. Eénieder die dit topic leest weet intussen dat hakken in een geologisch monument not done is. Laat ons dit nu even het voordeel van de twijfel geven, en de toon matigen.
Misschien is het geen slecht idee dat Gizmo even voor zichzelf uitmaakt waar deze steen precies vandaan komt. Als de oorsprong idd de beschermde Heimansgroeve is (en daar staat een bord), dan kunnen we dit topic beter sluiten.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Aangeven als 'Geologisch monument' zou op zich voldoende moeten zijn.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Man man man, niet dit weer... zolang het niet duidelijk is waar/wat.. geef de beste man/vrouw gewoon antwoord... zucht..
Overigens, de befaamde vindplaats in H***** staat ook een verboden toegang bord, toch zie ik hier op dit forum elke week weer een aantal foto's.... dus wie zonder zonde is gooie de eerste steen...
Betekent in NL dat een geologisch monument automatisch dat er niet gekapt mag worden? In het Sauerland heb je tientallen van dit soort geologische monumenten en daar mag je echt gewoon lekker zoeken hoor...
Hoe vaak ik hier niet verguisd ben door een zeker persoon omdat de door mij getoonde fossielen wel uit een geologisch monument moesten komen (hij weet gewoon geen andere vindplaats)...
Zou me niets verbazen als hij niet meer reageert...
Overigens, de befaamde vindplaats in H***** staat ook een verboden toegang bord, toch zie ik hier op dit forum elke week weer een aantal foto's.... dus wie zonder zonde is gooie de eerste steen...
Betekent in NL dat een geologisch monument automatisch dat er niet gekapt mag worden? In het Sauerland heb je tientallen van dit soort geologische monumenten en daar mag je echt gewoon lekker zoeken hoor...
Hoe vaak ik hier niet verguisd ben door een zeker persoon omdat de door mij getoonde fossielen wel uit een geologisch monument moesten komen (hij weet gewoon geen andere vindplaats)...
Zou me niets verbazen als hij niet meer reageert...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
De wetgeving verschilt van land tot land, dat maakt het nog minder eenvoudig.
Misschien kunnen we beter terug on-topic.
Loopt die barst door en kan je de doorsnede van de steen zien?
Misschien kunnen we beter terug on-topic.
Loopt die barst door en kan je de doorsnede van de steen zien?
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)