Fossielenbeurs 2014: ik neem mee / ik zoek...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Fossielenbeurs 2014: ik neem mee / ik zoek...
Net zoals vorig jaar lijkt het me handig om op voorhand al een beetje aan te geven wat iedereen zoal te ruil of te koop meeneemt.
DE REGELS (puur om het overzichtelijk te houden):
- In dit bericht geef je aan wat je meebrengt (kan ook niets zijn), wat je zoekt (kan ook niets zijn), en eventueel wat je verwachtingen zijn.
- Aanvullingen en updates gebeuren door je eigen bericht aan te passen, of door een nieuw bericht te plaatsen en het oude te verwijderen.
[Bewerkt door Frederik op 13-10-2014 om 15:50 NL]
DE REGELS (puur om het overzichtelijk te houden):
- In dit bericht geef je aan wat je meebrengt (kan ook niets zijn), wat je zoekt (kan ook niets zijn), en eventueel wat je verwachtingen zijn.
- Aanvullingen en updates gebeuren door je eigen bericht aan te passen, of door een nieuw bericht te plaatsen en het oude te verwijderen.
[Bewerkt door Frederik op 13-10-2014 om 15:50 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Fossielenbeurs 2014: ik neem mee / ik zoek...
Ik heb er weer zin in! 
Ik zoek:
- Carcharoides haaientanden van diverse vindplaatsen. Vindplaats maakt niet uit, zolang deze maar bekend is. Ook ben ik geïnteresseerd in tandjes met beschadigingen. Deze kan ik ook nog steeds goed gebruiken.
Graag zou ik nog een intermediate positie aan mn verzameling toevoegen. Een voorbeeld van het tandje via deze http://users.skynet.be/somniosus/Pictur ... evenen.jpg
- Odontaspididae haaientanden, zoals Araloselachus vorax, Araloselachus cuspidatus, Carcharias taurus, Carcharias reticulatus, etc. Maar ook als je ze niet gedetermineerd hebt op soort maar je wel weet dat het om een zandtijgerhaai gaat, ben ik geïnteresseerd. Ik zoek alleen compleet of bijna compleet materiaal. Hoeft niet per see van het Antwerpse te zijn, mits de vindplaats maar bekend is.
- Otodus soorten van Hoevenen. Liefst één van de soorten met bijspitsen. Hoeven geen grote tandjes te zijn voor mijn interesse. Mag ook de 'gerolde' kwaliteit zijn.
- Documentatie waar Carcharoides in voorkomt, als is het maar alleen als vondstmelding. Vondstmeldingen zijn vooral interessant voor mij!
Ik neem mee:
- Alleen materiaal op verzoek
Groeten, Gerard
[Bewerkt door Gerard Verwey op 25-09-2014 om 13:42 NL]

Ik zoek:
- Carcharoides haaientanden van diverse vindplaatsen. Vindplaats maakt niet uit, zolang deze maar bekend is. Ook ben ik geïnteresseerd in tandjes met beschadigingen. Deze kan ik ook nog steeds goed gebruiken.
Graag zou ik nog een intermediate positie aan mn verzameling toevoegen. Een voorbeeld van het tandje via deze http://users.skynet.be/somniosus/Pictur ... evenen.jpg
- Odontaspididae haaientanden, zoals Araloselachus vorax, Araloselachus cuspidatus, Carcharias taurus, Carcharias reticulatus, etc. Maar ook als je ze niet gedetermineerd hebt op soort maar je wel weet dat het om een zandtijgerhaai gaat, ben ik geïnteresseerd. Ik zoek alleen compleet of bijna compleet materiaal. Hoeft niet per see van het Antwerpse te zijn, mits de vindplaats maar bekend is.
- Otodus soorten van Hoevenen. Liefst één van de soorten met bijspitsen. Hoeven geen grote tandjes te zijn voor mijn interesse. Mag ook de 'gerolde' kwaliteit zijn.
- Documentatie waar Carcharoides in voorkomt, als is het maar alleen als vondstmelding. Vondstmeldingen zijn vooral interessant voor mij!
Ik neem mee:
- Alleen materiaal op verzoek
Groeten, Gerard
[Bewerkt door Gerard Verwey op 25-09-2014 om 13:42 NL]
Fossielenbeurs 2014 : ik zoek Pleistocene zoogdieren
Zelf neem ik niets mee ... ik kom enkel op bezoek in de hoop een paar toffe fossielen mee naar huis te kunnen nemen 
Ik zoek : botten / schedels / kiezen / wervels / poten ... enz. van alle pleistocene zoogdieren. Als ik nog een paar opgeviste exemplaren uit de noordzee zou kunnen toevoegen aan mijn collectie zou het een geslaagde dag zijn
[Bewerkt door Sonja op 25-09-2014 om 17:03 NL]

Ik zoek : botten / schedels / kiezen / wervels / poten ... enz. van alle pleistocene zoogdieren. Als ik nog een paar opgeviste exemplaren uit de noordzee zou kunnen toevoegen aan mijn collectie zou het een geslaagde dag zijn

[Bewerkt door Sonja op 25-09-2014 om 17:03 NL]
Ik zoek gave Galeocerdo's uit het Antwerpse (voor het leggen van een kaakje).
Neem mee; niks specifieks.....
Neem mee; niks specifieks.....
Minilodon
Ik zoek (lees: ruil enkel tegen):
- Paleozoïsch plantmateriaal, met lichte voorliefde voor Carboon materiaal.
Ik breng mee:
- Zee-egels (lijken me Silex)
- een doos vol hebbedingen uit een ver verleden:
grote vis (positief/negatief) uit de müschelkalk - naam ontgaat me; twee ferm uit de kluiten gewassen Cambropallas telesto (ook pos/neg) en dan nog ontelbaar andere zaken zoals spiriferen, oesters, koralen, ...
én mijn eigen gezapige -en waarschijnlijk dorstige- ik
Ziepe
ps: verkopen doe ik niet, 't is ruilen of weggeven :-p
- Paleozoïsch plantmateriaal, met lichte voorliefde voor Carboon materiaal.
Ik breng mee:
- Zee-egels (lijken me Silex)
- een doos vol hebbedingen uit een ver verleden:
grote vis (positief/negatief) uit de müschelkalk - naam ontgaat me; twee ferm uit de kluiten gewassen Cambropallas telesto (ook pos/neg) en dan nog ontelbaar andere zaken zoals spiriferen, oesters, koralen, ...
én mijn eigen gezapige -en waarschijnlijk dorstige- ik

Ziepe
ps: verkopen doe ik niet, 't is ruilen of weggeven :-p
The earth has music for those who listen.
@fossiel.net : Brengen jullie ook paraloid B72 (korrels) mee? Want daar wil ik wel een portie van aanschaffen.
Ter info : Er staat een zeer goed artikel over het gebruik van paraloid B72 als conserveermiddel voor fossielen op dit forum. Als je het eens wil nalezen het artikel staat hier :
http://www.fossiel.net/information/article.php?id=582&
[Bewerkt door TriloBase op 26-09-2014 om 09:14 NL]
[Bewerkt door TriloBase op 26-09-2014 om 09:15 NL]
Ter info : Er staat een zeer goed artikel over het gebruik van paraloid B72 als conserveermiddel voor fossielen op dit forum. Als je het eens wil nalezen het artikel staat hier :
http://www.fossiel.net/information/article.php?id=582&
[Bewerkt door TriloBase op 26-09-2014 om 09:14 NL]
[Bewerkt door TriloBase op 26-09-2014 om 09:15 NL]
---------
TriloBase
---------
TriloBase
---------
Ik neem mee: mijn goede humeur en, als ik eraan toekom, enkele setjes tanden uit de VS (4 stuks, laat krijt, squalicorax Pristodontus en - Kaupi, Archaeolamna en Cretalamna).
Ik zoek: contact met mede verzamelaars en misschien iets fraais uit Limburg/ Eben Emael.
Ik kijk er naar uit!
Dirk
Ik zoek: contact met mede verzamelaars en misschien iets fraais uit Limburg/ Eben Emael.
Ik kijk er naar uit!
Dirk
Vorig jaar beviel goed, en dit jaar wil ik er ook zeker weer bij zijn!
Ik neem mee:
Ik verzamel behoorlijk selectief, en ik neem van vindplaatsen al niet bijzonder veel mee. Mocht er iets zijn van de Eifel waar je naar op zoek bent, stuur dan even een p.m., dan kunnen we altijd kijken of ik iets kwijt kan
;
Ik zoek:
- Leuke oefenstukken (trilobieten) zijn altijd welkom, maar gezien het formaat van m'n luchtdruknaald zal het wat grotere exemplaren moeten betreffen;
- Vervoer! Ik kan rijden, maar het is onwaarschijnlijk dat ik een auto ter beschikking heb. Carpoolen is altijd gezellig
!;
- Een gezellige en leerzame dag! Vorig jaar heb ik qua volume niet veel mee naar huis genomen op het materialistische vlak (alhoewel ik nog altijd zeer blij ben met de bijdragen aan mijn verzameling!), maar het treffen met de andere fanaten was wel het mooiste!
Ik neem mee:
Ik verzamel behoorlijk selectief, en ik neem van vindplaatsen al niet bijzonder veel mee. Mocht er iets zijn van de Eifel waar je naar op zoek bent, stuur dan even een p.m., dan kunnen we altijd kijken of ik iets kwijt kan

Ik zoek:
- Leuke oefenstukken (trilobieten) zijn altijd welkom, maar gezien het formaat van m'n luchtdruknaald zal het wat grotere exemplaren moeten betreffen;
- Vervoer! Ik kan rijden, maar het is onwaarschijnlijk dat ik een auto ter beschikking heb. Carpoolen is altijd gezellig

- Een gezellige en leerzame dag! Vorig jaar heb ik qua volume niet veel mee naar huis genomen op het materialistische vlak (alhoewel ik nog altijd zeer blij ben met de bijdragen aan mijn verzameling!), maar het treffen met de andere fanaten was wel het mooiste!
ik neem mee:
a/ haaientanden uit Khouribga: otodus, pathologische tanden, wervels, mix tanden, paleochararodon, hexanchus sp., ...
b/ knallers van auriculatus van Dakhla
c/ tanden van Antwerpen
d/ enkele devoon oefen stukjes - trilo's uit Marokko
e/ cambrium toppers - trilo's uit Marokko
f/ super mooi spinosaurus materiaal
g/ super mooi carcharodontosaurus tanden en andere diversen van Marokko (Kem Kem)
h/ fossiele vissen van een niet meer toegankelijke plaats aan de rand van de Sahara (Kem Kem)
i/ Zeeëgels van Kem Kem (ontoegankelijke vindplaats)
...
ik zoek :
Cap Blanc Nez materiaal - van tand tot ammoniet, van schelp tot mosa .. Heel gunstige condities om te ruilen!!
a/ haaientanden uit Khouribga: otodus, pathologische tanden, wervels, mix tanden, paleochararodon, hexanchus sp., ...
b/ knallers van auriculatus van Dakhla
c/ tanden van Antwerpen
d/ enkele devoon oefen stukjes - trilo's uit Marokko
e/ cambrium toppers - trilo's uit Marokko
f/ super mooi spinosaurus materiaal
g/ super mooi carcharodontosaurus tanden en andere diversen van Marokko (Kem Kem)
h/ fossiele vissen van een niet meer toegankelijke plaats aan de rand van de Sahara (Kem Kem)
i/ Zeeëgels van Kem Kem (ontoegankelijke vindplaats)
...
ik zoek :
Cap Blanc Nez materiaal - van tand tot ammoniet, van schelp tot mosa .. Heel gunstige condities om te ruilen!!
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures