(Trilobiet) Een Chasmopine cephalon met een thorax segment... Maar waar is de rest?
(Trilobiet) Een Chasmopine cephalon met een thorax segment... Maar waar is de rest?
Als je in de Nederlands-Duitse kwartaire zwerfstenen een trilobiet wilt vinden moet je er blijkbaar wat voor over hebben.
Al de hele week steentjes steeds kleiner gemaakt (tot op 1cm³)...
Na gisteren bijna de gehele dag zwerfsteentjes door te hebben geklopt (met veelal slechts deeltjes van deeltjes van trilobieten tot gevolg) kwam er aan het eind van de middag iets veelbelovenders voorbij, voor het eerst leek het alsof ik een kopje had met ten minste één segment er aan vast.
Foto's bijgevoegd, van de positieve kant van het hoodje+oogje; het negatiefje van die kant heb ik ook nog, maar het deel waarin de thorax verder zou gaan, dat is weggevlogen (of misschien wel verbrijzeld), en ik heb niet goed opgelet....
Het gevolg:
Antw: (Trilobiet) Een Chasmopine cephalon met een thorax segment... Maar waar is de rest?

De hele tafel ligt deze middag vol met mogelijke kandidaten voor het tegenstuk van de thorax.
Zit de rest van de thorax erin? Ik weet het niet.
Is het stuk überhaupt nog intact/aanwezig? Geen enkel idee.
Is een complete trilobiet van misschien maar een centimeter groot uit een zwerfsteen al die moeite waard vragen jullie haaientandenverzamelaars?
Natuurlijk is 'em dat, en nu verder met mijn puzzeltocht.
Groetjes vanaf de grens met waanzin!
Mark
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: (Trilobiet) Een Chasmopine cephalon met een thorax segment... Maar waar is de rest?
Herkenbaar 
Veel sterkte in de waanzin! Het is de moeite waard om het te proberen!
Super trouwens dat je het negatiefje van die kop nog hebt. Pukkeltjes?
[Bewerkt door Frederik op 13-10-2014 om 17:24 NL]

Veel sterkte in de waanzin! Het is de moeite waard om het te proberen!
Super trouwens dat je het negatiefje van die kop nog hebt. Pukkeltjes?
[Bewerkt door Frederik op 13-10-2014 om 17:24 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Spongebob
- Has thanked: 434 times
- Been thanked: 656 times
Hoi Mark,
Leuke waanzinnigheid
Als je onder je klopplekje een oud laken of kleed legt, vang je de meeste restjes wel op of ze moeten wel ver wegspringen. Het laken regelmatig leeg kloppen. De te kloppen stenen breken beter als ze goed droog zijn; natte stenen verkleven enigszins. Ik sla ze zo mogelijk op de smalle kanten door, hoewel enige gelaagdheid eigenlijk ontbreekt. Het is een kwestie van geluk of je hem goed treft. Het komt bij mij ook vaak voor dat delen vermorzelen door de klap van de hamer. Ben benieuwd of Paul nu ook de klopwaanzin gaat krijgen bij het zien van je vondsten. Hij heeft ook ooit een voorraadje van mij gehad.
Gr. Tom
Leuke waanzinnigheid

Als je onder je klopplekje een oud laken of kleed legt, vang je de meeste restjes wel op of ze moeten wel ver wegspringen. Het laken regelmatig leeg kloppen. De te kloppen stenen breken beter als ze goed droog zijn; natte stenen verkleven enigszins. Ik sla ze zo mogelijk op de smalle kanten door, hoewel enige gelaagdheid eigenlijk ontbreekt. Het is een kwestie van geluk of je hem goed treft. Het komt bij mij ook vaak voor dat delen vermorzelen door de klap van de hamer. Ben benieuwd of Paul nu ook de klopwaanzin gaat krijgen bij het zien van je vondsten. Hij heeft ook ooit een voorraadje van mij gehad.
Gr. Tom
Time fades away (Neil Young)