Bijzondere vondst uit Winterswijk (Ratum)
Bijzondere vondst uit Winterswijk (Ratum)

Beste Leden,
Is er misschien iemand onder u, die mij kan zeggen welk insect of Arthropoda hier zijn laatste weg heeft afgelegd (zie sporen die het achter liet).het diertje is 3 cm groot en het lijkt een staart te hebben?
Een dergelijk vergelijkbaar plotseling einde met een spoor zag ik ook in het museum van Solnhofen in Duitsland en is vrij bijzonder.
Prepareren om meer van het diertje te zien heeft geen zin omdat je in Winterswijks
gesteente alleen echte harde delen terug vind, ik durf het dus niet aan.
Ik hoop op een bericht van een expert
Jakob
JaapL
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Bijzondere vondst uit Winterswijk (Ratum)
Geen expert, wel onder de indruk van deze vondst. Mooi in beeld gebracht ook!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Wow,
Ik weet niet wat het is. maar een spoor en daarna de resten van het beestje dat ze veroorzaakt heeft is werkelijk byzonder !
Peter
[Bewerkt door donckey op 20-10-2014 om 20:30 NL]
Ik weet niet wat het is. maar een spoor en daarna de resten van het beestje dat ze veroorzaakt heeft is werkelijk byzonder !

Peter
[Bewerkt door donckey op 20-10-2014 om 20:30 NL]
donckey
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
Hallo,
Mij doet het eerder denken aan een coproliet.
In deze link staan wat foto's om te vergelijken.
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=18120
groeten,
Kevin
Mij doet het eerder denken aan een coproliet.
In deze link staan wat foto's om te vergelijken.
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=18120
groeten,
Kevin
growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.
Beste Maurice,
Ik heb ook veel coprolieten in mijn collectie ook vergelijkbare uit Solnhofen,die zijn meestal
afkomstig van vissen en ook braakballen, echter geen een met een spoor er aan vast.
Ik ben namelijk vergeten te vertellen dat deze vondst tussen de loopsporen zat van R.Peabodi in dezelfde laag!! (niet onder water dus) op dat moment was de klei dus nat genoeg om een spoor achter te laten, maar harde wind kan hem natuurlijk iets hebben verplaatst ik was er niet bij, het blijft gissen natuurlijk.
Toch bedankt voor je suggestie
Ik heb ook veel coprolieten in mijn collectie ook vergelijkbare uit Solnhofen,die zijn meestal
afkomstig van vissen en ook braakballen, echter geen een met een spoor er aan vast.
Ik ben namelijk vergeten te vertellen dat deze vondst tussen de loopsporen zat van R.Peabodi in dezelfde laag!! (niet onder water dus) op dat moment was de klei dus nat genoeg om een spoor achter te laten, maar harde wind kan hem natuurlijk iets hebben verplaatst ik was er niet bij, het blijft gissen natuurlijk.
Toch bedankt voor je suggestie
JaapL
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Misschien dat een harde wind van R.Peabodi verantwoordelijk was voor remspoor en coproliet....
Maar zonder flauwheid: gefeliciteerd met deze vondst!
Ik las laatst ergens een artikel over kruipsporen. Misschien was het in Deposits magazine. Als het mij te binnen schiet en het relevant is, dan zal ik dat melden.
Maar zonder flauwheid: gefeliciteerd met deze vondst!
Ik las laatst ergens een artikel over kruipsporen. Misschien was het in Deposits magazine. Als het mij te binnen schiet en het relevant is, dan zal ik dat melden.
Groet,
Niels
Niels
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Het is op zich geen slecht idee om dit stuk ook voor te leggen aan Solnhofen-kenners. Mogelijk zien zij er meer in!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
En al weer zo'n bijzonder stuk. Ben heel benieuwd wat hier uitkomt. Heb je dit stuk aan Gerard (een van de toezichthouders) laten zien?
't geet zo als 't geet!
Ik denk trouwens dat het een kruipspoor is met aan het eind een kuiltje waar "iets" heeft ingelegen. De plaat met de bobbel is de opvulling hiervan. Maar ik ben zeer benieuwd.
't geet zo als 't geet!