Cola bij prepareren

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Aldo
Contacteer:
Antw: Cola bij prepareren

Bericht door Aldo » 18 apr 2006, 19:20

Dit is misschien nog eens interessant om door te lezen:

COCA COLA

In verschillende staten in de USA nemen wegpatrouilles Coca Cola mee om het bloed van de weg te krijgen na een ongeval.

Al je een beentje in een glas Cola legt, is het na 2 dagen zo goed als opgelost.

Om de WC te reinigen: giet een blik Cola in het toilet, laat het een tijdje rusten en spoel door. Alle vlekken zijn weg.

Het zuur in Coca Cola helpt perfect om vlekken te verwijderen van borden, tassen.

Roestvlekken op chroom (vb. de bumper van je auto) wrijf je weg met een stukje aluminiumfolie dat je overvloedig in Cola doopt.

Corrosievlekken van lekkende autobatterijen kan je oplossen door er een blik Cola over te gieten.

Om vetvlekken te verwijderen uit kleding volstaat het om een blik Cola in de wasmachine te gieten samen met de gevlekte kleding. Vervolgens gewoon wassen. Het zuur in de Cola helpt het vet oplossen.

Cola is zelfs goed om de voorruit te reinigen van je auto !

Ter informatie:

Het actieve bestanddeel dat hiervoor verantwoordelijk is, is fosforzuur.

Het heeft een pH waarde van 2.8 en kan een stukje vingernagel oplossen in ongeveer 4u.

Fosforzuur steelt bovendien calcium uit onze beenderen en is de belangrijkste oorzaak van het toenemend aantal gevallen van osteoporose.

Enkele jaren geleden werd een Duits onderzoek gevoerd naar de oorzaken van
osteoporose bij kinderen van 10 jaar (wat uitzonderlijk is). Resultaat: overmatige consumptie van Coca Cola, door gebrek aan controle van de ouders.

De vrachtwagens die Coca Cola vervoeren dragen allemaal het label \"gevaarlijke materialen\".

Verdelers van Coca Cola gebruiken al 20 jaar Cola om de motor van hun vrachtwagens te reinigen.

Nog een klein detail:

Coca Cola Light wordt door artsen en onderzoekers nóg meer beschouwd als een tijdbom door de mengeling van Coca met Aspartaam (kunstmatige zoetstof) en wordt ervan verdacht de oorzaak te zijn van Lupus en degeneratie van het zenuwstelsel.

En tot slot nog een tip: poets nooit je tanden na het drinken van een glas Coca Cola. Je verwijdert al het email van je tanden, voor altijd !

Isis
Contacteer:

Bericht door Isis » 18 apr 2006, 22:06

Wow! Dat wist ik niet!

Nu ik er over nadenk inderdaad logisch dat er een ander bestanddeel verantwoordelijk is voor zuurreactie dan H2CO3; want dat zit ook in sisi, bier en spa rood en daar los je nu eenmaal geen roestige bouten mee op.

Overigens kun je met het H2CO3 wel degelijk kalk oplossen maar dat gaat waarschijnlijk een stuk lanzamer. Dat het fosforzuur glazuur e.d. zo beschadigt, betekent overigens ook dat je er maar beter geen horizont van lichtenberg mee te lijf gaat; wil je de pseudocoraxjes gaaf houden.

Interessant spul - Cola; maar ik zou mijn fossielen er niet mee prepareren! Dan gebruik je beter verdund azijnzuur.

GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/

Mako

Bericht door Mako » 18 apr 2006, 22:34

Er is wel een middel genaamd Rewoquat dat heel langzaam zachte gesteenten doet oplossen, goed voor mergel. Ook hier dient men na de behandeling goed met water te spoelen.

Ik ben in principe geen voorstander van chemische preparatie als het gaat om verwijderen van matrix. Veel chemicalien maken geen onderscheid tussen matrix en fossiel. Meestal kan het fossiel wel een stootje hebben maar ongemerkt kan de structuur toch beschadigt raken. Dit kan het fossiel na langere tijd alsnog ruineren.

fidi exquisiri inveni

ik spleet, ik zocht, ik vond

Pedro

Bericht door Pedro » 18 apr 2006, 23:13

Effe als reaktie op al de negatieve berichten van Cola (Light) en consumptie.

Ik vind het nog steeds lekker.

(Trouwens enig negatief verschil tussen Coca Cola en Pepsi Cola?)

Pedro Janssen
Venray

Mako

Bericht door Mako » 19 apr 2006, 00:14

Sja..aspartaam als zoetstof krijgt een steeds slechtere naam, naast de \'lage\' zuurgraad en de enorme hoeveelheid suikerwater, lijkt me een reden om cola niet of zeer spaarzaam te drinken.

fidi exquisiri inveni

Hieronymus
Contacteer:

Bericht door Hieronymus » 19 apr 2006, 14:31

IK heb vorige week nog gelezen in \"het laatste nieuws\" dat een amerikaans onderzoek heeft aangetoond dat aspartaam NIET schadelijk is, dus geen kanker zou veroorzaken. Een eerder onderzoek (een Italiaans) wees erop dat dit wel het geval was, ze hadden dit getest op ratten en daar bleken zeich soms kankers te vormen. Maar ratten zijn geen mensen, en nu hebben ze de test gedaan in de vs met 1 miljoen mensen en daar zijn geen negatieve gevolgen te zien van deze zoetstof. Europa is nu ook met zo\'n test gestart maar die resultaten zijn nog niet gekend.

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

De DinoDolsjes
Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Cola bij prepareren

Bericht door De DinoDolsjes » 19 apr 2006, 14:50

hieronymus schreef:
....ratten zijn geen mensen.....
En andersom? :)

(Sorry, een kans voor open doel laat ik niet schieten)

Cheers,
Paul

If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

Hieronymus
Contacteer:

Bericht door Hieronymus » 19 apr 2006, 14:56

@dinodolsjes het gaat hem hier niet over het gedrag maar over hoe het lichaam reageert en neen, dan zijn mensen dus ook geen ratten want anders zouden mensen ook gezwellen krijgen :)

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

Johny
Contacteer:

Bericht door Johny » 19 apr 2006, 16:05

Of zijn het toch allemaal broodje-aap verhalen ...

\"Veel populairder en bekender in Nederland zijn de geruchten over Coca-Cola die met alternatief gebruik van de drank te maken hebben. Een zeer hardnekkig gerucht waar veel mensen geloof aan hechten, is dat Coca-Cola kan dienen om roest mee te verwijderen. In de verhalenbank wordt vermeld dat een roestige spijker na een nachtje in de cola weer blinkend schoon wordt. Een stuiver of andere koperen munt gaat na een colabad mooi glimmen of lost zelfs helemaal op. Ook een stukje vlees verdwijnt na een week in de drank vertoefd te hebben, of het wordt er, volgens andere meldingen, lekker mals van.
Nog een handige toepassing van cola is anticonceptie ...\"

Lees hier het ganse artikel:
http://www.meertens.knaw.nl/volksverhal ... =TM%206001

mvg
Johny

(nog) Geen fossielen: recente schelpen van de Europese Atlantische kusten: http://www.nystmania.org/re_cent/re_cent.htm

Mako

Bericht door Mako » 19 apr 2006, 16:19

Soms wordt ook zeker overdreven, maar probeer de munttest maar eens.

fidi exquisiri inveni

Gesloten