Lijkt op een zonnetje ?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Lijkt op een zonnetje ?
Hallo Ben,kijk eens op vindplaatsen Belgie.
Onder de vindplaats Egem,de 7 de foto in het fotosysteem.
GR
Het betreft waarschijnlijk Heterodontus.
Onder de vindplaats Egem,de 7 de foto in het fotosysteem.
GR
Het betreft waarschijnlijk Heterodontus.
strandjutters
Hallo Pascal, dit is het tandje zo te zien. Er zit zelfs een puntje meer aan. Het kan zijn dat die van mij deze ook heeft gehad maar dat is niet te zien. Mooi dat je dat hebt gevonden bij Egem. Bedankt voor je antwoord.
groet,Ben.
0000000000
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Het zou om juveniele tandjes gaan. Heterodontus is gekend uit het Maastrichtiaan ook, het zou dus best kunnen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Lijkt op een zonnetje ?
Mijne heren,Frederik schreef:
Het zou om juveniele tandjes gaan. Heterodontus is gekend uit het Maastrichtiaan ook, het zou dus best kunnen.
Ik had al via mail rechtstreeks contact met Ben, maar gegeven deze laatste ontwikkeling toch ook even een enthousiaste bijdrage. Want volgens mij is het een bijzondere vondst, ondanks de bijzonder kleine afmeting.
Heterodontus rugosis komt regelmatig voor in het Maastrichtien, maar van Heterodontus vincenti heb ik nog nooit gehoord. Ik begrijp ook uit het determinatiesysteem via voormelde link, dat het een eoceen tandje betreft. Super, dat deze dan ook meer dan 10 miljoen jaar eerder in het Maastrichtien wordt aangetroffen.
Groeten,
Dirk
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Lijkt op een zonnetje ?
Dirk, lijkt me dat je de boodschap wat foutief hebt begrepen. Het gaat hem om het genus Heterodontus, daarom dat Pascal het tandje uit Egem als vergelijkingsmateriaal toont. De foto van H. vincenti is dus louter illustratief m.b.t. de positie van dit type tand. Het gaat bij het tandje in de eerste post vooralsnog niét om de soort H. vincenti. Ook (jonge) H. rugosus hebben zo'n tandjes vooraan in hun bek staan. Of allez ja, 'hadden"dirk schreef:Mijne heren,Frederik schreef:
Ik had al via mail rechtstreeks contact met Ben, maar gegeven deze laatste ontwikkeling toch ook even een enthousiaste bijdrage. Want volgens mij is het een bijzondere vondst, ondanks de bijzonder kleine afmeting.
Heterodontus rugosis komt regelmatig voor in het Maastrichtien, maar van Heterodontus vincenti heb ik nog nooit gehoord. Ik begrijp ook uit het determinatiesysteem via voormelde link, dat het een eoceen tandje betreft. Super, dat deze dan ook meer dan 10 miljoen jaar eerder in het Maastrichtien wordt aangetroffen.
Groeten,
Dirk

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com