Vreemd roggentandje Horz.v.Lichtenberg ENCI
Vreemd roggentandje Horz.v.Lichtenberg ENCI

Hallo vandaag gevonden in het gruis. Ik heb geprobeert hem thuis te brengen maar niet gevonden ook niet op Locaties per tijdperk. Heeft iemand ooit zo,n dingetje gezien. Het is 2 mm lang. De foto,s zijn 100X vergroot. ben beniewd.
Groet Ben.
0000000000
- Caveman
- Has thanked: 280 times
- Been thanked: 324 times
- Contacteer:
Antw: Vreemd roggentandje Horz.v.Lichtenberg ENCI
Zou het 'n huid- / schubstekel kunnen zijn????
To share or not to share, that's the question!
Hallo Caveman, ik zou het niet durven zeggen . Kan me er niets bij voorstellen vooral die ribbels maken her extra moeilijk .Ik ga nog even in de wachtkamer. bedankt.
Groet,Ben
0000000000
Hallo ben,
Wellicht heterodontus rugosus?
Kan er overigens ook ver naast zitten
In ieder geval een bijzonder tandje/dingetje.
Grtz mendel
Wellicht heterodontus rugosus?
Kan er overigens ook ver naast zitten

In ieder geval een bijzonder tandje/dingetje.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
hallo Mendel, het zou een heterodontus kunnen zijn , de gegroefde kantjes lijken er op. Allen de bovenkant heeft volgens mij een maalfunctie, terwijl de voorgenoemde een soort spits hebben. Op internet staan vele voorbeelden maar niet in afgeplatte vorm. Maar ok het beestje had veel verschillende vormen van tanden en misschien had hij ook wel maalkiesjes of zo. Bedankt voor je reactie in elk geval.
Groet,Ben.
0000000000

hallo Mendel, of het zo moest wezen vond ik net een Heterodontus rugosa. Bij dit tandje is de spits weg. Maar duidelijk is het oppervlak te zien maar duidelijk afwijkt van de vorige. De eerste 2 fotos horen bij een van wege de vergroting van 120x. De laatste is bijna de ware grote ca. 2,5mm.
groet Ben.
0000000000