gezocht - haaientand - zonnetje
gezocht - haaientand - zonnetje
Mijn kleine collectie haaientanden wil ik graag ooit eens aanvullen met een "zonnetje"
( + zaagje)
Ik denk dat dit van een Notorynchus cepedianus komt.
Graag wil ik tevens mijn kennis sterk verruimen.
Tips zijn dus welkom
groeten
Bart14
Antw: gezocht - haaientand - zonnetje
Hallo,
Wil je je kennis verruimen dan kan je hier bv. oudere berichten nalezen of via 'zoeken in community' iets opzoeken.
Als je bv. bij 'zoeken in community' Notorynchus cepedianus intypt kan je alle berichten betreffende N. cepedianus nalezen.
Zo kom je ook een heleboel te weten.
Nt alleen Notorynchus maar ook Hexanchus hebben symphysaire tandjes (zonnetjes).
Groeten,
Gio
Wil je je kennis verruimen dan kan je hier bv. oudere berichten nalezen of via 'zoeken in community' iets opzoeken.
Als je bv. bij 'zoeken in community' Notorynchus cepedianus intypt kan je alle berichten betreffende N. cepedianus nalezen.
Zo kom je ook een heleboel te weten.
Nt alleen Notorynchus maar ook Hexanchus hebben symphysaire tandjes (zonnetjes).
Groeten,
Gio
Minilodon
Dank voor de tips en inlichtingen
zo leer ik veel bij over zit bijzondere onderwerp.
En als er iemand eens zo'n tandje te koop heeft, wel dan blijf in geïnteresseerd
Op de beurs te Harelbeke vandaag , heb ik er geen gevonden
bart 14
zo leer ik veel bij over zit bijzondere onderwerp.
En als er iemand eens zo'n tandje te koop heeft, wel dan blijf in geïnteresseerd
Op de beurs te Harelbeke vandaag , heb ik er geen gevonden
bart 14
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo Bart,hier twee die ik dit jaar heb gevonden,maar ze zijn helaas niet te koop

GR Pascal
strandjutters
prachtige vondsten !!
je hebt gelijk.
Dit doe je niet weg.
Ik zal zelf op zoek moeten maar denk dat ik wel heel veel geluk zal moeten hebben
Het wordt een uitdaging voor 2015
groeten
bart14
je hebt gelijk.
Dit doe je niet weg.
Ik zal zelf op zoek moeten maar denk dat ik wel heel veel geluk zal moeten hebben
Het wordt een uitdaging voor 2015

groeten
bart14
- strandjutters
Ja Bart,deze twee zijn gevonden in zo een 60 zoekdagen dit jaar,je komt ze dus volledig niet elke dag tegen,al hoop ik er dit jaar nog ééntje te vinden 
De kans op een kroontje zonder wortel is iets groter,één op drie zoekdagen laten we zeggen,ik heb er nu 18 gevonden,maar volledig toch een stuk mooier.
Stefaan die bijna altijd met mij meegaat heeft er nog geen enkel volledig,blijft toch moeilijk die Zonnetjes
de wortel hangt aan een zijden draadje vast aan de tand denk ik.
GR

De kans op een kroontje zonder wortel is iets groter,één op drie zoekdagen laten we zeggen,ik heb er nu 18 gevonden,maar volledig toch een stuk mooier.
Stefaan die bijna altijd met mij meegaat heeft er nog geen enkel volledig,blijft toch moeilijk die Zonnetjes

GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo Bart,hier een foto van mijn bescheiden verzameling zonnetjes,maar ik heb dan ook de gouden jaren niet meegemaakt

GR Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 10-12-2014 om 22:05 NL]
strandjutters
Hier ook een paar (en nee deze zijn ook nt te koop....)
Groeten,
Gio
Minilodon
Zeer mooie stukjes
en dus een prachtige beloning voor intens zoekwerk, neem ik aan
Zo weet ik ook dat het hier toch om een zeldzaam hebbedingetje gaat
Veel succes verder
en dank om dit te willen delen
mooie foto's!!
bart14