Antwerp area: Otodus auriculatus.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antwerp area: Otodus auriculatus.

Hallo iedereen .Was zowat het laatste waar ik aan dacht om te vinden vandaag.
GR
strandjutters
Antw: Antwerp area: Otodus auriculatus.
Hallo Pascal,strandjutters schreef:
GR
Mooie vondst.
Klinkt mischien vreemt, maar je hebt daar meer kans op het vinden van een O. auriculatus dan op het vinden van een O. angustidens.
Moet zelf daar in de kerst vakantie ook maar weer eens gaan zoeken, is al weer te lang geleden dat ik daar geweest ben.
Hans
- strandjutters
Hallo Hans,we hebben al vaker angustidens gevonden dan auriculatus,heb ze daar ook al vaker gezien bij ander zoekers,en stefaan had er verleden week nog één.
Maar deze auriculatus is de eerste die we van dit formaat hebben gevonden,had al eerder eens een kleintje maar zwaar gerold.
Als je in de kerstvakantie eens gaat zoeken,laat het maar weten
GR Pascal
Maar deze auriculatus is de eerste die we van dit formaat hebben gevonden,had al eerder eens een kleintje maar zwaar gerold.
Als je in de kerstvakantie eens gaat zoeken,laat het maar weten

GR Pascal
strandjutters
hallo Pascal,
De door mij afgebeelde tand heb ik daar ook gevonden.
Deze wordt nog regelmatig als O. angustidens benoemt, maar het is hem niet.
Deze wordt in publikaties over Europese vindplaatsen aangeduid als O. subauriculatus.
In America is hij bekend als O. chubutensis.
Hans
- strandjutters

Hallo Hans,ja die ken ik daar ook,das hier waarschijnlijk een halve van deze soort die ik daar heb gevonden,baal er nog steeds van

Maar ik herken de angustidens wel,ik heb ze ooit in Cadzand gevonden.
Na 60 zoekdagen daar ter plaatse weet ik ongeveer waar je het één en waar je het ander kan vinden.Soorten sediment,kleur sediment en noem maar op,het is in het weekend mijn tweede thuis

GR Pascal
strandjutters
- Everhardus
- andersschinkel
Hoi Pascal,
Ik heb geen verstand van haaientanden, maar vind dit wel een mooi exemplaar, best fors ook met 5 cm. Leuke vondst.
Groet,
Anders
Ik heb geen verstand van haaientanden, maar vind dit wel een mooi exemplaar, best fors ook met 5 cm. Leuke vondst.
Groet,
Anders
- Extincthunter
Prachtige tand eh Pascal maar hem in de hand hebben is toch beter dan op fotostrandjutters schreef:
GR

Met schop en zeef in de hand zeef ik alle tanden uit het zand :)
- Ewoudploeg
Was me indertijd ook al opgevallen dat je in antwerpen met enige regelmaat lichte tot zwaar verspoelde auriculatussen aantreft.
Puur op basis van vorm/formaat karteling determineren van soorten blijft lastig, zo heb ik uit de zwarte polder meerdere nauwelijks verspoelde tanden met de vorm van auriculatus maar een formaat dat absoluut niet overeenkomt met het formaat van de tanden van deze soort die in situ (eoceen) aan worden getroffen (al zijn er in egem in een bepaalde laag ook exemplaren van deze omvang aangetroffen).
Puur op basis van vorm/formaat karteling determineren van soorten blijft lastig, zo heb ik uit de zwarte polder meerdere nauwelijks verspoelde tanden met de vorm van auriculatus maar een formaat dat absoluut niet overeenkomt met het formaat van de tanden van deze soort die in situ (eoceen) aan worden getroffen (al zijn er in egem in een bepaalde laag ook exemplaren van deze omvang aangetroffen).