Je beste vondst van 2014
- Patrick3008
- Been thanked: 2 times
Antw: Je beste vondst van 2014
Een mammoetkies in een stuk kaak.. Fantastisch! Waar heb je deze gevonden?
- Patrick3008
- Been thanked: 2 times
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Je beste vondst van 2014
Van een mammoetje. Wat mij betreft had je het bij die topvondst kunnen latenPatrick3008 schreef:
Het kleine tandje is ook interessant, waarvan is deze?

Groet,
Niels
Niels
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times

Wow, sjieke vondsten allemaal!!
Op steinkern hebben ze trouwens een rubriek namens "Fossil des Monats". Iedere maand presenteeren de forumleden de beste (geprepareerde) vondst van de afgelopen maand. Misschien iets voor fossiel.net??
Ik vind deze competitie in ieder geval altijd prettig. En er worden fossielen gepresenteert, die van tevoren niet per se getoont werden.
Hierbij mijn beste vondst uit 2014: een slakje uit de Horizont van Laumont van de groeve 'T Rooth. Het gaat om de steenkern en negatiefafdrukken van de schelp en de "vingers".
De gastropode behoort tot de familie Aporrhaidae en werd door Kaunhowen in 1897 beschreven. In ieder geval een vondst, die je niet iedere dag maakt...
Voor wie geinteresseert is in dit soort slakken is deze site een echte aanrader: http://www.stromboidea.de/?n=People.OliverKesselhut
@Mart: is het sterretje ook uit de Kalk van Gronsveld? Zoals ja moet je mij tijdens de volgende ENCI-Excursie eens een goede plek wijzen waar ik kans heb deze mooie fossielen te vinden

Beste Groeten,
Oliver
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Je beste vondst van 2014
Op fossilforum ook. Lijkt mij ook wel wat en dan bijvoorbeeld in verschillende categorieën (bv. gewerveld / ongewerveld)hubertus68 schreef:
Op steinkern hebben ze trouwens een rubriek namens "Fossil des Monats". Iedere maand presenteeren de forumleden de beste (geprepareerde) vondst van de afgelopen maand. Misschien iets voor fossiel.net??
Groet,
Niels
Niels
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Hiervoor hebben we een goed pollsysteem nodig. Het vorige voldeed niet en hebben we opgeborgen. Wanneer we de forumarchitectuur vernieuwen, zal hier wellicht verandering in komen. Het is nog te voorbarig om hier een datum op te prikken, maar het staat hoog op de prioriteitenlijst.
Wanneer dat in voege is, is een fossiel van de maand poll het eerste wat ik ermee zal doen.
Wanneer dat in voege is, is een fossiel van de maand poll het eerste wat ik ermee zal doen.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times

Een voor mij nieuwe en afwijkende vondst in de Provance op een nieuwe vindplaats. (in het gebied vindt ik meestal pyriet ammonietjes, maar nog niet eerder iets als dit.) De schelpjes zijn erg klein, 1 a 2 mm en de steensoort is mij onbekend. (ik heb meerdere stukken en probeerde er 1 (zonder noemenswaardige fossielen) ter test te splijten maar dit leverde enkel een vonkenregen van mijn kapbeitel en nagenoeg geen schade aan de steen) Mooie stukken gevonden die bezaaid zijn met deze schelpjes.