ZM vondsten van de storm

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Ivan
Antw: ZM vondsten van de storm

Bericht door Ivan » 11 jan 2015, 18:13

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@ Joost: Toen we op het strand aankwamen waaide het flink, daarna ging het keihard regenen en werden we kletsnat, maar de vondsten waren gelukkig lonend!
Ik heb een paar foto's van het 'hielbeen'erbij gedaan.
Misschien word het dan duidelijker of het echt een hielbeen is en enventueel van welk dier.

@ Oliver: het zou best een afgerold stuk bot kunnen zijn. Maar door de puntige, gladde vorm dacht ik misschien aan een werktuig of iets anders.

Gr. Ivan

sjaak
Has thanked: 379 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 11 jan 2015, 18:42

Die eerste lijkt mij een door het water gesleten botsplinter. Als het bewerkt is zou je snijsporen moeten kunnen zien. Verder zie ik inderdaad een paardenkies. Die laatste is erg leuk. In elk geval roofdier. Het is geen hielbeen maar een kootje (phalange). Misschien grote kat of beer. Dat is iets voor Charlie.

[Bewerkt door sjaak op 11-01-2015 om 19:58 NL]

Groet,

Niels

Spongebob
Has thanked: 434 times
Been thanked: 656 times
Antw: Antw: Antw: ZM vondsten van de storm

Bericht door Spongebob » 11 jan 2015, 19:22

hubertus68 schreef:
ivan schreef:
@Spongebob:Het lijkt wel op die tand van de zwaardvis.
Maar hebben er dan zwaardvissen geleefd in de buurt van Nederland?

@SpongeBob en Ivan: Jullie bedoelen vermoedelijk "Zaagvis (pristis)" en niet Zwaardvis (Xiphias)".
Klopt Oliver!
Die fout heb ik al eens eerder gemaakt. Domdomdom
!
Gelukkig staat het hier wel goed:
http://www.fossiel.net/id_system/fossil ... %20lathami

Time fades away (Neil Young)

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 12 jan 2015, 15:50

Het laatste moet ik opzoeken. Ik ben nog steeds bezig om na een crash mijn computer op te ruimen. O.a. uit een back up kwamen bijna 3000 emails terug, dus ik heb een paar dagen werk. Het stukje opperarmbeen hou ik voorlopig op een kat. Ik vraag een keer om meer gegevens. Het middenhand beentje is denk ik een mc 2 van een zeehondachtige. Ik zal er een keer in mijn fotobestand zoeken. Het eerste stuk zou ik ondanks alles toch een keer aan een archeoloog laten zien.

Charlie

Plaats reactie