Kettneraspis? prescheri sp. nov
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Kettneraspis? prescheri sp. nov
Een nieuwe publicatie van Allart en Horst benoemt een opmerkelijke Odontopleuride trilobiet uit de Couche Rouge, Marokko. De soort is genoemd naar Harald prescher, een begenadigd preparator en devoonkenner, die vorig jaar veel te vroeg is overleden. Dit eerbetoon is welverdiend, Harald was niet enkel een zeer warme persoonlijkheid, maar laat een enorm kennis- en ervaringsvacuum achter. Ik heb veel aan 'm te danken op het vlak van preparatieskills.
De paper is 'open access', wat wil zeggen dat je gratis en voor niets de PDF kan downloaden. Veel kijk- en leesplezier!
http://popups.ulg.ac.be/1374-8505/index.php?id=4780
Ik zeg bewust ook kijkplezier, want het is géén lelijk beestje! Let vooral op de typerende dikke occipitaalstekel.
Hier thuis ligt er eentje in een stenen jasje. Misschien dat ik die voor 2015 wel uithaal om te prepareren.
[Bewerkt door Frederik op 15-01-2015 om 15:31 NL]
De paper is 'open access', wat wil zeggen dat je gratis en voor niets de PDF kan downloaden. Veel kijk- en leesplezier!
http://popups.ulg.ac.be/1374-8505/index.php?id=4780
Ik zeg bewust ook kijkplezier, want het is géén lelijk beestje! Let vooral op de typerende dikke occipitaalstekel.
Hier thuis ligt er eentje in een stenen jasje. Misschien dat ik die voor 2015 wel uithaal om te prepareren.
[Bewerkt door Frederik op 15-01-2015 om 15:31 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Kettneraspis? prescheri sp. nov
Zeer interessante publicatie over een zeer mooie trilo uit het Devoon van Marokko.
Een dankwoordje voor Allart en Horst voor dit werk is zeker op zijn plaats, alsook voor de bijdrage van Frederik aan dit artikel.
En tenslotte is het eerbetoon aan Harald door de naamgeving heel erg gepast.
Knap.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites